JPG's in FCP

Hoi, ik ben net terug van holiday en wil een dvd maken met iDVD en iPhoto. Dat is geen probleem, zoveel ken ik wel van de mac :-)

MAAR ik wil in de main pagina van mijn dvd een slideshow van een aantal foto’s.
Dus je kan kiezen of je in de main pagina een foto of filmpje wil zetten… Ik wil daar dus eigenlijk een kort filmpje van een aantal foto’s… Zijn jullie nog mee??

Dus je kan in iDVD geen x-aantal foto’s laten vloeien, bv, tenminste niet in het hoofdscherm…Dus dacht ik ik maak snel ff een filmpie in FCP… Maar als ik dat doe, zijn al de foto’s een beetje onscherp!

Ik importeer gewoon de jpg’s vanuit iPhoto naar FCP en edit ze als vloeiers aan elkaar, zodat ik dan dat filmpje in de main pagina van iDVD kan smijten. Maar waarom is dat dan onscherp??

Het zijn JPG’s met een resolutie van 16001200, iemand een oplossing??
Moet ik ze allemaal converteren naar 720
675 an als psd???

Txs,
koen

Al gedeeltelijk opgelost... In iPhoto kan je foto's exporteren als QT movie...en dit kan ik dan importerren in iDVD...

maar toch vraag ik me af waarom de foto’s in FCP onscherp zijn???

koen

Het vierkante pixels (computer) formaal voor Paldv is 768x576 resizen voor video (alle mensen lijken dunner) naar 720x576 (Nieuwere versies van Photoshop herkennen deze maten en kunnen videopixels weer vierkant weergeven) Bij FCP heb je geen betrouwbare preview op je computerscherm. je hebt een (tv) monitor nodig om weer te zien dat ovaal rond is, en of het beeld scherp is.

Ik heb een docu gemaakt en gemonteerd(FCP) en de intro van (1minuut) bestond uit foto's. In de Bali in Amsterdam de premiere op een doek van 7meter bij nog wat. En op TV en alles en blijft gewoon STRAK staan hoor. Dus als je goede fotos hebt kun je ze zo importeren. Frits

ik denk dat het gewoon aan de compressie ligt die je FCP gebruikt, dus gewoon even met de compressie stoeien toto je wel het gewenste resultaat krijgt.