Jpg's zijn ranzif in flash-player

Jowjow,

Als ik een swf-je maak van mijn flash-bestand, zijn mijn jpg’s heel erg lelijk. Het gebeurt alleen met jpg’s die ik geschaald (verkleind, niet vergroot) heb in flash. In mijn .fla zien er wel goed uit. Ik heb de instelling van de jpg’s op z’n best gezet…

?

De beelden die jij importeert, zijn dat jpg-bestanden? Als dat zo is dan moet je je realiseren dat er dan op dat beeld twee maal jpg-compressie is toegepast: 1 maal uit het beeldbewerkingsprogramma waar het beeld uit komt en 1 maal uit Flash wanneer je het beeld exporteert.

Je zou kunnen beginnen om alle pixelbeelden die je in Flash wil gebruiken om te zetten naar PNG. Dat is een zeer goed formaat voor pixelbeelden in Flash.
Maar als je vanuit Photoshop of een andere image editor een JPG naar PNG doet exporteren dan zal de beeldkwaliteit niet beter worden, maar zeker niet verslechteren.
Ik zelf vermijd altijd het JPG-formaat en schrijf pas weg naar JPG wanneer het beeld klaar is.

je moet weten dat er altijd compressie wordt toegepast als je JPG’s maakt, ook al staat deze op de hoogste instelling van kwaliteit.

Aha, schalen in Flash is vreselijk met pixelbeelden. Flash doet deze beelden niet anti-aliasen en geschaalde beelden (ook de verkleinde) zien er brakkig uit. valt niet veel aan te doen. Break - apart helpt ook niet. Beter importeer je alle bestanden op 100%

het blijft dus brakkig.

tijd om te importeren op 100% :smiley:

thnx

Denk er ook aan dat als je beelden op je stage plaatst, dat deze een positie moet hebben met hele getallen, dus bijv:

X 10.0
Y 9.0

En niet:

X 10.3
Y 9.7

Verder heb ik ontdekt dat als je pixel afbeeldingen wilt importeren, je smoothing moet uitzetten en moet koezen voor loseless PNG. Verder is het zo dat als je een pixel tekeningetje importeert, dat je links en boven een dubbele lijn ziet als je de movie test, dit kun je voorkomen door je pixel image een rand van 1 px te geven die transparant is.

:slight_smile:

Ik heb inderdaad ook gemerkt dat wanneer er een foto wordt geimporteerd in flash dan moet je die foto niet schalen. Op honderd procent inladen en niet schalen ook niet kleiner dus.

Dat van die coördinaten wist ik nog niet das wel handig, ff uitproberen…

suc6 verderz!!

Dit was bij mij ook altijd zo'n probleem... op 100% importeren is inderdaad wel een van de betere oplossingen. Dat van die pixelcoordinaten werkt natuurlijk ook zo met de pixelfonts die je voor flash kunt gebruiken, al had ik daar laatst zelfs ook nog een wazige vertoning van, dat was echt heel raar! Anyway, succes ermee!