Momenteel ben ik al in het bezit van een MacBook en ben van plan om nog een :apple: erbij te nemen (dan hoeven m'n vriendin en I niet meer te vechten om ons oogappeltje :wink: ). Nou hebben we niet een heel ruim budget beschikbaar (anders wist ik het wel..... Mac Pro of iMac 24" :lol: ). Met de introductie van de nieuwe iMacs en Mini's, zullen de oude dus in prijs dalen.
Nou zijn we aan het twijfelen tussen:
een iMac 20" Core Duo 2.0GHz: kan ik voor EUR1050 overnemen van iemand
een iMac 17" 2.0Ghz C2D: met studentenkorting & iPod actie ca. EUR1050
– een Mac Mini 1.66 tussen de ca. EUR550 en EUR650 (nieuw of tweedehands) & TFT ca. EUR220 (19") tot EUR335 (22"): ca. EUR800 tot EUR1000
We zijn geen pro gebruikers, surfen, muziek luisteren, lichte foto- en videobewerking, films kijken en de M$ Office applicaties.
Ik ben echt aan het twijfelen. Nooit echt helemaal gek geweest van het huidige iMac model (bolletje was mooier, naar mijn mening), maar lelijk is natuurlijk anders en de Mini vind ik echt geweldig en is uit te breiden http://macfreak.org/readnews.php?newsitem=5056
Een aantal vragen:
Wat zouden jullie kiezen en waarom?
Wat vinden jullie een redelijke prijs voor de iMac 20" Core Duo 2.0 Ghz?
Is de C2D van de nieuwe iMac echt zoveel sneller dan de iMac CD (ergens gelezen dat het 10-20% in de praktijk is)
voor wat jij zegt er mee te gaan doen, maakt het allemaal niet echt uit (ik zou wel gaan voor een iMac)
overleg dus maar met je vriendin over wat je belangrijker vind: nieuwste van het nieuwste, of een groter scherm... (ik zou gaan voor de 20" Intel Core Duo)
Als je niks hebt te melden, Midas, hou dan gewoon je mond dicht.
Ga voor het grootste scherm dat je budget toelaat. Een half jaar geleden een 17" inch gekocht en dat is om bijvoorbeeld films op te kijken net te klein. Gezien de toekomst met Macs als mediacentre is een groot scherm wel fijn.
Dat is gewoon de meest ideale uitbreiding op jullie setup.
Enerzijds een compact en portable model en daarnaast een desktop met een mooi groot scherm.
Kan niet mooier toch?
iMac CD: groot scherm, mss beste prijs kwaliteit verhouding, toch nog een snel systeem
Mac Mini: goedkopere keuze, langzaamste systeem, maar wel upgradeble, grootste scherm mogelijk, 22" (afhankelijk van keuze).
Hmmmnnnn, mijn voorkeur gaat uit naar de iMac CD 20", maar ik voel dat ik nog makkelijk te beinvloeden ben (door bijv. een goede tweede handse aanbieding van een Mini… :roll: )
je zegt daar dat de iMac 20" 'toch nog een snel systeem is' maar eh... een week geleden was het het snelste weet je nog :P (en de mac pro is ook weer sneller dan die 17")
→ die 20" iMac heeft absoluut geen verouderde techniek: die is nog steeds het nieuwste, maar niet van het nieuwste, want er is altijd wel iets snellers!
Ik zou inderdaad ook voor de 20" kiezen. Ik heb nu een 17", ik ben uiteraard erg tevreden, maar als mijn budget op het op dat moment toeliet ging ik zeker voor de 20". En je voordeel nu is natuurlijk dat de prijzen zijn gezakt, moet je zeker gebruik van maken.