Jullie mening gevraagd ..

Hier op de site van telenet, zie tot in detail toe hoe je draadloos kan gaan op mac..... http://www.telenet.be/klantendienst/internet/hardware/netwerkinstellingen/airportinleiding.php

Volgens [url=http://shop.everything-warehouse.com/PID-keUzRv0/Lexmark-X6150-All-in-One-Printer./]deze[/url] is je printer compatible met Mac OS9 en OSX :D

Kijk ook eens op de officiele Lexmark site, daar moet je zeker meer kunnen vinden.

Nu al je vragen zijn beantwoord (de mac kan alles moeiteloos aan, maar dat wist ik al :slight_smile: ) is er geen excuus meer om langer te wachten.

Welkom bij de wondere wereld van Apple Macintosh. Vanaf nu heeft u een computer die naar u lacht en blue screens of death behoren vanaf nu tot het verleden.

[edit]
Lexmark Nederland heeft een compatibiliteitspagina die niet bereikbaar is. Bij de beschrijving van jouw printer staat geen info over Mac OSX, alleen Windows.
Echter, een printer van 2 maanden oud zal toch zeker wel moeten draaien op Mac. Anders is dit een slechte zaak van Lexmark.
[/edit]

Natuurlijk is die Mac veeeel beter, en inplaats van een floppy kun je natuurlijk een handige usb-stick (ofzo) nemen.

Maar ja, ik weet niet wat voor opleiding je doet, maar als ze je om de oren gaan gooien met vage (dosserige) simulatie programma’s ofzo. Dan gaan die NIET draaien op je iBook. Tuurlijk bestaan er dingen als Virtual Windows, maar daarvoor moet je wel heeeel veeeel tijd hebben :?

Gaat het gewoon om het maken van verslagen en werkstukken, ga dan lekker voor de Mac, daarna wil je nooit meer anders.

[quote:a3fa2d4700="MacBjorn"]Volgens [url=http://shop.everything-warehouse.com/PID-keUzRv0/Lexmark-X6150-All-in-One-Printer./]deze[/url] is je printer compatible met Mac OS9 en OSX :D ... [edit] Lexmark Nederland heeft een compatibiliteitspagina die niet bereikbaar is. Bij de beschrijving van jouw printer staat geen info over Mac OSX, alleen Windows. Echter, een printer van 2 maanden oud zal toch zeker wel moeten draaien op Mac. Anders is dit een slechte zaak van Lexmark. [/edit][/quote:a3fa2d4700]

Ik vrees dat er toch geen driver bestaat voor OS X. Heb eens bij Lexmark zelf gekeken, bij Gimp-Print en gegoogled. Het is allemaal Windows only. :?

*snapt echt niet hoe iemand meer problemen aan een Apple kan ontdekken dan aan een pc* Dat lijkt me simpelweg niet mogelijk... pc is toch een soort van synoniem voor probleem? :lol:

Bij de weg: andere applegebruikers staan over het algemeen te trappelen om nieuwe applegebruikers met van alles en nog wat te helpen, als je uberhaupt al tegen problemen aanloopt dan!

dank je allemaal voor jullie intressante (en to the point) meningen en hulp !! voor zij die geintreseerd zijn: ik zit nog in het 6de middelbaar (laatste jaar voor verder studeren) maar ik heb een pak eindwerken te maken enzo. binnen enkele maanden (tenzij ik blijf hangen) zou ik beginnen aan handelswetenschappen (een economsiche richting) tot zover ik nu weet heb ik gewoon een excell substituut nodig en ik ga gewoon men linux programma blijven gebruiken: openoffice :)

pj

[quote:f471de7cbd="TpieD"]tot zover ik nu weet heb ik gewoon een excell substituut nodig en ik ga gewoon men linux programma blijven gebruiken: openoffice :)

pj[/quote:f471de7cbd]

Of koop gewoon Microsoft Office met studentenkorting, dan heb je de echte Xcell, heb je ook nooit problemen met uitwisseling van bestanden.

En wel donderdag die iBook kopen !!!

Je koopt gewoon die ibook en haalt openoffice voor macos X op. Want die bestaat ook, net als een heleboel andere linux/unix programma's die al geport zijn.

Onder linux ben ik dol op OpenOffice, maar voor de Mac wacht ik met smart op de volledig in cocoa/carbon geintegreerde versie... tot die tijd is het behelpen. Een onnodig groot programma, traag en het ziet er niet uit doordat er alleen eigen fonts gebruikt worden.

Als je voor weinig geld een M$ Office licentie kan kopen zou ik dat zeker doen. Zeker wat powerpoint betreft is dit veel beter dan openoffice of appleworks… vooralsnog.

succes met je keuze, groeten Bart

voila !! ik heb vandaag een besteld en betaald ! (komt volgende week toe).. het betreft een ibook 933mhz en een airport kaart en tas voor 1300 € (speciale actie voor studenten). ..

iets zegt me dat ik er geen spijt van ga hebben… enkel die printer lijkt me nog vrij “uuuuuuuu” maar daar zal wel nog een oplossing voor komen.
Het enige wat ik nog zou kunne gaan missen is msn (want amsn voelt zoo fout aan… :stuck_out_tongue: de linux versie allesinds toch)

bedankt allemaal voor de tips al !

MSN draait gewoon op de Mac..... zij het zonder audio of video features. De nieuwe versie 4.o van MSN *schijnt* dit wel allemaal te hebben, maar die zal op zijn vroegst begin juni worden vrijgegeven.

Van harte gefeliciteerd met je aankoop. Je zal er geen spijt van krijgen.
Uiteraard willen wij wel foto’s zien! Als hij er is dan documenteer je het uitpakritueel maar 8) .

gefeliciteerd met je aankoop. hier zul je geen spijt van krijgen. ibook is mooi, ook als het een g3 800 is :-)

daan.

[quote:e36559ea48="TpieD"]voila !! ik heb vandaag een besteld en betaald ! (komt volgende week toe).. het betreft een ibook 933mhz en een airport kaart en tas voor 1300 € (speciale actie voor studenten). ..

iets zegt me dat ik er geen spijt van ga hebben… enkel die printer lijkt me nog vrij “uuuuuuuu” maar daar zal wel nog een oplossing voor komen.
Het enige wat ik nog zou kunne gaan missen is msn (want amsn voelt zoo fout aan… :stuck_out_tongue: de linux versie allesinds toch)

bedankt allemaal voor de tips al ![/quote:e36559ea48]
Gefeliciteerd! Heel verstandige keus, maar das nie zo gek dat je dat hoort hier.
MSN zuigt behoorlijk vind ik en die printer, tja. Als ie nieuw is vind ik het raar dat er geen OSX driver voor zou zijn. Zorg er in ieder geval voor dat je bij de installatie van OS X alle Lexmark drivers aanvinkt.

Laat je ons nog es horen of het ook inderdaat de juiste keuze is geweest?