Junk mail training in Tiger

Ik heb last van een hardleerse Mail (in Tiger 10.4.3 is het Mail 2?).

Ik ben naar Tiger geupdate en Mail staat weer in de traingmode voor Junkfilteren zoals het was. Prima. Maar alle mails die hij er in Panther prima uitviste wil hij nu niet meer voor junk aanvaarden. Dus ik moet nu steeds alles met de hand als Junk aanmerken. Vind ik nog tot daar aan toe. Ik heb alleen het idee dat Mail totaal niet leert! Hij merkt nog geen 1 mailje aan als Junk.

Wie weet wat ik er aan kan doen?
Wat waren jullie ervaringen na het het updaten naar Tiger daarmee?

Ha, bij mij gaat het met een heleboel mail juist andersom. Allerlei mail van bekenden uit mijn adresboek wordt concequent aangemerkt als junkmail. Ondanks het markeren als 'geen reclame' blijven alle volgende mailtjes als reclame gemarkeerd. Terwijl ik aangegeven hebt dat mail van adressen uit adressenoverzicht juist doorgelaten moeten worden. T'is geen oplossing voor je probleem maar je ziet: het kan nog gekker.

Al geprobeerd om je mail preferences in je library weg te gooien (of even op je bureaublad te plaatsen)?

Niet doen, want dan moet je weer alle accounts gaan aanmaken in Mail.

Mensen na veel gezoek en gezeik heb ik nu iets gevonden wat lijkt te werken. Sinds ik dus upgedate had van Panther naar Tiger was Mails Junk filtering in de war. Ik heb nu uit m'n ~User/Libray/Mail map 2 files weggehaald:

MessageRules.plist en
MessageRules.plist.backup.

Mail maakt ze zelf weer aan en lijkt tot op heden weer zichzelf te trainen.

Weet iemand wat voor slechte gevolgen het weggooien van deze files tot gevolg zou kunen hebben?