JUNKmail

[url]http://www.apple.com/downloads/macosx/email_chat/star69.html[/url]

Voor de mensen die nog steeds veel junkmail ontvangen en dit nog niet gezien hebben.

Goeie tip! Maar hoe werkt dit programma precies? Ga je dan een e-mail sturen naar de internet provider van die persoon?

Je kunt dus het oorspronkelijke adres opsnorren en inderdaad een zeer dreigend emailtje sturen, of een zeer dreigende e-card...net waar je zin in hebt. :D

Ik heb het zelf nog niet gedownload want ik heb blijkbaar goede instellingen voor Mail, ik krijg vrijwel nooit junkmail.

(ik ben inmiddels trouwe gebruiker zie ik!)

Ik krijg continu junkmail. Heb mail op learning mode staan. Maar als ik bijvoorbeeld 's ochtends mijn krant krijg zet ie m op junk. Dan vertel ik mail dat het geen junk is. Maar de volgende ochtend is het weer junk!?

Beetje raar!?

Junkmail, je doet er niks aan. Ik gebruik zelf [url=http://spamcop.net]SpamCop[/url] voor ieder spambericht, maar of het echt helpt....

Zie ook MacFAQ 8.7, daar heb ik er wat uitgebreider over geschreven.

Start69 doet niets, als ik een mailtje selecteer en het wil analizeren knalt de app er uit. SpyCop moet je voor betalen, en dat is het me nou ook weer niet waard...

[quote:dfe8a7c03b="meneer de koekepeer"]Start69 doet niets, als ik een mailtje selecteer en het wil analizeren knalt de app er uit....[/quote:dfe8a7c03b]

Jammer, het klonk allemaal leuk en aardig. Heb het zelf nog niet getest. Nou ja, sorry voor dit kansloze en nutteloze bericht dan.

Het lijkt te werken. De maker zegt iets aan het crashen gedaan te hebben. Ondanks dat knalt ie er toch af en toe uit.

Wat me opvalt is dat het adres dat star 69 eruit filtert het abuse adres van mijn eigen provider is. Uit de readme begrijp ik dat het de bedoeling is dat ik dan een email aan hen stuur zodat zij actie gaan ondernemen. Dat komt op mij over als het paard achter de wagen spannen.

De pest is dat die spammers zich verschuilen achter belachelijke return adressen. Iemand zou juist de websites waarnaar de spam verwijst consequent plat moeten leggen.

Die websites plat gooien, ineteressant. Maar wat als dat op een columbiaanse server staat ofzo?

Je kunt gewoon moeilijk wetten maken voor het internet. Met dit nadeel moeten we denk ik maar leren leven :frowning:

koekepeer...ik denk dat er weinig anders op zit dan te spelen met je junkfilter tot je de goeie instelling te pakken hebt. So be it

Spammers moeten met dezelfde middelen moeten worden bestreden. Idd hun sites platbombarderen. En vermits preventief aanvallen dezer dagen de norm is, kunnen we maar beter elke commerciele site platbombarderen vermits zij ooit wel een spam-mail zouden kunnen verzenden. :P

*69 werkt anders wel prima. Ik denk dat ik er regelmatig gebruik van ga maken.

[quote:e7b41bde5a="MacAttack"]*69 werkt anders wel prima. Ik denk dat ik er regelmatig gebruik van ga maken.[/quote:e7b41bde5a]

Nou, dan heeft toch nog zin gehad… :expressionless: