K wil graag wat dingen weten over de iPod.. :)

Ik ben van plan een iPod te kopen, maar dit is mij niet helemaal duidelijk: - Is het in princiepe mogelijk spelletjes voor je iPod te downloaden op je mac en die dan op je iPod te zetten? Of kan ik beter wachten tot de 4e generatie uitkomt? - Heeft iemand foto's van zijn iPod met inscriptie? Wil weten hoe het er uit ziet, of het het geld waard is. - Weet iemand waar je je iPod het goedkoopst kan kopen? - Waarom heeft de iPod zo'n zwaar verouderd lettertype? Het standaard lettertype van mac os x (lucida grande dacht ik) is toch veel mooier en moderner? Als jullie mij kunnen helpen hoor ik het graag!

xxxx manietje

op [url=http://www.tweedehandsmac.nl]tweedehandsmac.nl[/url] heb je 2e hands ipods al moet ik zeggen dat ze daar soms belachelijke prijzen vragen maar als je goed zoekt zit er wel wat tussen.

Ik heb welleens gehoord dat je linux op je ipod kan zetten maar daar weten andere mensen wel wat meer over

Spelletje downloaden en installeren: -nog niet, en erop wachten zou ik ook niet doen, wie weet duurdt dat nog 2 a 3 jaar, tegen die tijd verkoop je gewoon je huidige model, en leg je een beetje bij voor een nieuw model...

Foto iPod met inscriptie:
-ergens in de lounge staat een foto van een iPod met inscriptie… ik geloof de thread “je iPod uitpakken of zoiets…”

Goedkoopst open:
-x-alt [www.xalt.nl] verkoopt nogal eens goedkoop, soms oude voorraad, soms refurbished…

Oubollig lettertype:
-het beeldschermpje van de iPod gebruikt geen anti-aliassing, hierdoor blijven er maar een paar lettertypen of die duidelijk te lezen zijn bij kleine weergave [kleiner dan 12 pt gellof ik]

Ik hoop dat je hier wat aan hebt… :slight_smile:

Ik kan wel een foto maken van mijn ipod met inscriptie, maar ik ben bang dat als die openbaar hier te zien valt er een honend gelach weerklinkt,

ja nou ga je em laten zien ook :mrgreen:

[quote:0ee8b8c6a2="unSOUND"]Spelletje downloaden en installeren: -nog niet, en erop wachten zou ik ook niet doen, wie weet duurdt dat nog 2 a 3 jaar, tegen die tijd verkoop je gewoon je huidige model, en leg je een beetje bij voor een nieuw model...[/quote:0ee8b8c6a2]

Misschien zal 't dan wel mogelijk zijn, maar ik denk het niet. De iPod is een MP3 speler, dat er een paar spellentjes op zitten is grappig, maar niet waarvoor 't gemaakt is. Muziek afspelen, dat is waar de iPod meester in is.

[quote:0ee8b8c6a2=“unSOUND”]Oubollig lettertype:
-het beeldschermpje van de iPod gebruikt geen anti-aliassing, hierdoor blijven er maar een paar lettertypen of die duidelijk te lezen zijn bij kleine weergave [kleiner dan 12 pt gellof ik][/quote:0ee8b8c6a2]

Het beeldscherm van de iPod gebruikt wel anti-aliassing. Het scherm van de iPod heeft meerdere grijskleuren, het lettertype is gebruikt omdat het er goed uit ziet. Hier heeft de ontwerper voor gekozen.

[quote:24d7f20081="unSOUND"]-ergens in de lounge staat een foto van een iPod met inscriptie... ik geloof de thread "je iPod uitpakken of zoiets..."[/quote:24d7f20081]

Voor zover ik heb kunnen zien staan daar alleen maar gemanipuleerde foto’s in. :stuck_out_tongue:

Op de Apple Store staat wel een klein voorbeeldje…

Ze hebben het hier over “Laser engraved”, maar persoonlijk vind ik het er meer uitzien als een normale zeefdruk…

[quote="Adriaan Mol"][quote:2208b98498="unSOUND"]Het beeldscherm van de iPod gebruikt wel anti-aliassing. Het scherm van de iPod heeft meerdere grijskleuren, het lettertype is gebruikt omdat het er goed uit ziet. Hier heeft de ontwerper voor gekozen.[/quote:2208b98498] Is me nooit opgevallen, lullig... ik dacht echt dat het er niet opzat.

excuus. :expressionless:

[quote:68e6402c0a="iRuben"][quote:68e6402c0a="unSOUND"]-ergens in de lounge staat een foto van een iPod met inscriptie... ik geloof de thread "je iPod uitpakken of zoiets..."[/quote:68e6402c0a]Voor zover ik heb kunnen zien staan daar alleen maar gemanipuleerde foto's in. :-P[/quote:68e6402c0a] Klopt, die zijn gemanipuleerd inderdaad... ik heb nog even gezocht, maar ik kan de foto niet mer vinden... jammer. :oops:

Staan op pagina 2 en 3,