Kaart reader iOS AVCHD

Hallo ik heb een Panasonic HC-V770 en wil graag de video bestanden importeren in iMovie op een iPad via een sd kaart reader. Helaas lukt dat niet en worden de bestanden niet herkend door iMovie. Is er een oplossing om toch deze bestanden op de iPad te krijgen zonder hulp van een iMac of MacBook, dus met behulp van de kaart reader?

Als ze niet worden herkent kun je ze waarschijnlijk ook niet bewerken

Ik vind alleen berichten op het internet van mensen die het geprobeerd hebben (bv met VLC op de iPad) maar er niet in geslaagd zijn.

Je zult dus waarschijnlijk een computer moeten gebruiken om de bestanden te importen en om te zetten, alvorens je ze op de iPad kunt afspelen.

Heeft te maken met het AVCHD Codec wat je videocamera gebruikt.
Zo te zien herkent iMovie het Codec niet.
Helaas betekent dat er een programma aan te pas moet komen om het bestand om te zetten naar een bestand met een Codec dat iMovie wel begrijpt…

Of je probeert een andere app voor videomontage, zoals LumaFusion.
Die kan denk ik wel met allerlei formaten overweg. ‎LumaFusion on the App Store

Als ik mij niet vergis kun je in de APP store verschillende apps van Adobe op de iPad zetten vast en zeker dat er wel een tussen zit die wel de filmpjes kan importeren

Afspelen met iMovie op een iPad, gaat eerder om bewerken lijkt me?

Bestanden moeten eerst geconverteerd worden op een pc, voordat je er ook iets mee kunt op een iPad.
Je zou bv handbrake (gratis), kunnen gebruiken