kabel - ervaring mat @home en 10.2

heeft iemand een kabelaansluiting via @home onder OS 10.2 zonder problemen werkend. Zit met een thuissituatie en adsl en een kantoorsituatie met op dit moment een isdn verbinding (3 dubbele lijnen). Het bedrijf wat de isdn-centrale heeft aangelegd kan niet garanderen dat een adsl aansluiting probleemloos samen gaat met de bestaande (dure) isdn-cntrale. Nou is een kabel-aansluiting natuurlijk een goede optie mits dit probleemloos samengaat met OS 10.2. Heeft iemand hiermee enige ervaring (met @home specifiek). Wat is de gemiddelde dl en ul snelheid. Heb je wel een last van storingen, terugval in snelheid etc. Is er een ul data-limiet? Wil alle opties een langs elkaar zetten, vooral omdat ik vanaf januari nogal wat aan bestanden op diverse servers moet plaatsen en er vanaf moet halen (vandaar de vraag of er een limiet is). graag een reactie. bedankt :)

[quote:post_uid0="ohho"]heeft iemand een kabelaansluiting via @home onder OS 10.2 zonder problemen werkend.[/quote:post_uid0] OSX heeft niets te maken met een kabelaansluiting. Zelf heb ik Chello ook in een kantoor-aan-huis-situatie (IT-bedrijfje) en dat loopt verder zonder problemen, ook over de telefoondienst (2 lijnen) via dezelfde kabel ben ik verder wel tevreden. Omdat ik een particulier abonnement heb krijg ik maximaal 5 MB op de mailserver (zo ook bij @home), wil je meer dan moet je zonder meer een zakelijk abonnement nemen en dat is weer te vinden op adhome.nl.

Ik had ook een kleine ISDN-centrale, maar deze wordt niet door de speciale telefoonmodem van UPC ondersteund, maar kan hier niets over zeggen m.b.t. @home.
Dus even informeren bij @home.

Succes…

Ik heb @home vanaf januari dit jaar. Drie of vier keer storing gehad. De langste een halve dag. Over gemiddelde snelheid valt weinig zinnigs te zeggen. Ik had hiervoor 5.6 modem. Ik heb weleens een download snelheid van 500 gehaald (via limewire van meerdere servers tegelijk). honderd keer sneller. Maar er zijn zoveel faktoren die snelheid beinvloeden. @home kun je er niet op aanspreken. Want ze garanderen niets. Het schijnt ook wel uit te maken of er veel @home gebruikers bij je in de buurt wonen. En drukte op het net natuurlijk. Apple discussions bijvoorbeeld. Dat schiet 's avonds niet op en 's ochtends schiet ik er doorheen. 5mb voor een homepage vind ik erg weining voor een service die 100 oude guldens in de maand kost. De mijne staat grotendeels gratis bij wanadoo. (entree via @home) Verder ben ik wel tevreden. (OSX 10.2.1)

heb via nieuwsgroep (nl.comp.sys.mac) nogal wat extra informatie gehaald.

[quote:post_uid0="ohho"]heb via nieuwsgroep (nl.comp.sys.mac) nogal wat extra informatie gehaald.[/quote:post_uid0] Wat is hiervan de exakte link?

[quote:post_uid0="AndreSalters"]5mb voor een homepage vind ik erg weining voor een service die 100 oude guldens in de maand kost. De mijne staat grotendeels gratis bij wanadoo. (entree via @home) Verder ben ik wel tevreden. (OSX 10.2.1)[/quote:post_uid0] Als Chello-abonnee betaal ik ook ruim 100 gulden per maand (48,69 euro), en dat is voor een particulier veel geld. Ik gebruik dit zakelijk en is daarom beter verantwoord, maar toch veel geld voor een site van max. 10 MB die ook nog eens eindigd met chello.nl i.p.v. de eigen domeinnaam en een mailbox van max. 5 MB met een mailadres incl. een alias. Alles bij elkaar goedkoper (gezien mijn Internetgebruik) dan de vele telefoontikken van KPN want je kan voor dat bedrag continue online zijn.

Internet via sateliet heb ik ook verder bekeken en is mede door de snelheid (MB's per sec.) zeer interessant, maar de kosten liggen momenteel nog iets aan de hoge kant, m.a.w. voor een bedrijf(je) wat bedrijfsmatig inkomsten geniet via het internet is dit natuurlijk wel weer rendabel.

Het meeste erger ik me op de service van de kabel-ISP, en met name nadat me dit is overkomen :angry:

Groet…

draai ook al tijden @home, en niet echt te klagen hoor... heel af en toe, vooral in het begin weleens storing, maar nu nooit meer. laatste keer was geloof ik in januarie 2uurtjes...

kijk anders ff op deze site die verteld over problemen met @home, voor verschillende systemen…

mk