kabel internet, kabel nodig?

klinkt misschien heel stom, maar, als ik een kabelinternet wil hebben bij bijv wannadoo, moet ik dan ook een tv-kabelaansluiting hebben?

"Applaus" "Applaus" "Applaus" "Applaus" dat is het juiste antwoord.

En dat zelfde gezeik heb je met ADSL. Heb je een telefoonabbonement nodig.
Ik weet dat het met veel gezeik ook kan worden afgekocht. Maar dat is teveel gezeik.

Echt fucking slim van die kabelaars.

Ze houden je gewoon aan het lijntje. vuile lijers.

Je hoeft, denk ik, niet geaboneerd te zijn op een kabelTV pakket. maar de kabel moet er wel liggen natuurlijk..

Slim of niet, vind het wel een beetje logisch. Het feit dat ADSL zo goedkoop kan is omdat het via een bestaand netwerk gaat, en via bestaande kabels. Je ADSL wordt aangesloten op een telefoonnummer, het is technisch gezien vast wel mogelijk om ADSL aan te bieden zonder dat er een telefoonlijn op aangesloten is. Maar het blijven commerciële bedrijven.

tja, dit zijn dus 2 tegenstrijdige antwoorden. Een kabelaansluiting is er wel, maar moet ik ook de tv kanalen eruit halen? en is er dus ook geen adsl zonder telefoonabo?

Ja.

• Je krijgt geen kabel-internet als je geen kabel met tv-abonnement hebt.

• Je krijgt geen adsl als je geen telefoonaansluiting en abonnement hebt.

[quote:68ad0b6317="KarelWillem"] - Je krijgt geen adsl als je geen telefoonaansluiting en abonnement hebt.[/quote:68ad0b6317]

Aanvulling: als je eenmaal adsl hebt, kun je je telefoonlijn wel weer opzeggen. Althans bij de meeste providers.

Bij Telenet (België) is het NIET nodig om geabonneerd te zijn op kabel-TV, als de kabel er fysiek ligt volstaat dat. De installateur steekt een filter op die kabel, zodanig dat de TV-signalen weggefilterd worden, maar je nog wel op het internet kan surfen. Je betaalt dan ook enkel het internet-abonnement (+/- 40 euro per maand). Tot vorig jaar deed ik het op deze manier.

[quote:4591a1be95="gretver"][quote:4591a1be95="KarelWillem"] - Je krijgt geen adsl als je geen telefoonaansluiting en abonnement hebt.[/quote:4591a1be95]

Aanvulling: als je eenmaal adsl hebt, kun je je telefoonlijn wel weer opzeggen. Althans bij de meeste providers.[/quote:4591a1be95]

dat is zo. Ik heb in nederland geen telefoon meer, maar wel adsl. Het kostte dus aansluitkosten enzo. Ik weet allemaal niet meer precies hoe het ging, het was heel veel gedonder, maar uiteindelijk is het goedgekomen.