Kabel of digitenne?

Ik ben nu net verhuist naar Amsterdam... alles is geregeld, behalve de TV aansluiting. Kan iemand mij de voor en/of nadelen van digitenne en UPC (kabel) vertellen? Ik wil sowieso Canal+ nemen, misschien relevant om te vermelden (ook al weet ik dat het bij beide kan).

Ik moet een keuze maken, iemand die dit pad al heeft gelopen en mij kan adviseren?
Bedankt! :slight_smile:

Indien digitenne, welke maatschappij? Klopt het dat je ergens een antenne moet plaatsen?

ja je moet een antenne hebben, niet op het dak maar ergens in huis, is niet zo groot. Een vriend van mij heeft Digitenne (Utrecht) en het werkt goed. vooral het geluid is erg goed (digitaal) nadeel is dat je op een digitenne aansluiting maar één TV kan aansluiten. Ander nadeel is dat er geen BBC op zit, waar wij iedere dag naar kijken (via de kabel) Wij wonen ook in Adam en hebben kabel via UPC. Ondanks alle horrorverhalen over UPC zijn wij tevreden. Je kan ook overwegen om ook je telefoon en internet via UPC te nemen, al is ADSL: voor jou misschien meer geschikt.

Ik heb wat vreemde berichten gehoord m.b.t. storingen van vrienden uit Amsterdam. Met name brommers die langsrijden schijnen ineens heel veel storing te veroorzaken.

Veel plezier met wonen en leven in Amsterdam!

Als je vrij zicht hebt op het zuiden zou ik een schotel nemen...

Is ook allemaal digitaal…

maar met de schotel mis je de brt, dus als je veel brt en bbc kijkt is kabel de enige mogelijkheid.

daan.

Schotel is inderdaad wel zo prettig.

Schotel met kaart,mooiste beeld,storingsvrij en relatief goedkoop.(Alleen de aanschaf hakt er even in)

Digitenne geeft op het ogenblik best nog veel storingen,hoewel dat ook sterk afdhankelijk is van je woonsituatie.
Langsrijdende brommers kunnen inderdaad al behoorlijk storen,en ik heb ook al ergens gelezen dat iemand behoorlijk last had van de tram,maar ik heb geen idee of dat waar is.

De kabelaar biedt meestal een groter aantal zenders aan dan digitenne, de laatste is meer geschikt voor op de camping waar meestal geen kabelaansluiting is, de grootte van de antenne hangt af van de afstand tot de zender, kamerantenne = max 20km, buitenantenne met versterker max 60 km Ook is de bitrate van DVB-T (14-24 Mb/s) lager dan van de sateliet (38 Mb/s) of via de kabel. Uitzendingen in HDTV zijn nog steeds voorbehouden aan de kijkers van de kabel of satelliet.

[quote:98d53efdcb="EagerB0bNerd"]ja je moet een antenne hebben, niet op het dak maar ergens in huis, is niet zo groot. Een vriend van mij heeft Digitenne (Utrecht) en het werkt goed. vooral het geluid is erg goed (digitaal) nadeel is dat je op een digitenne aansluiting maar één TV kan aansluiten. Ander nadeel is dat er geen BBC op zit, waar wij iedere dag naar kijken (via de kabel) Wij wonen ook in Adam en hebben kabel via UPC. Ondanks alle horrorverhalen over UPC zijn wij tevreden. Je kan ook overwegen om ook je telefoon en internet via UPC te nemen, al is ADSL: voor jou misschien meer geschikt.[/quote:98d53efdcb] Ik heb om dezelfde redenen geen digitenne en voorlopig nog even UPC voor tv. UPC en apple, werd mij sterk afgeraden.

Mijn zus woont nu al weer een tijdje in Amsterdam en heeft ook digitenne van KPN genomen. Maar echt een groot succes is het niet. Hij is heel erg gevoelig. Het aan en uit gaan van het lampje in de koelkast heeft al invloed. En rond een uurtje of 20h is het helemaal erg dan valt die erg vaak uit. Vooral het geluid valt een seconde uit maar soms blijf het beeld ook eventje steken.

kunnen we niet beter [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=36034&postdays=0&postorder=asc&highlight=digitale+tv&start=15]hier[/url] verder gaan.

en ik heb het nu zelf aangeschaft en het is super, geen enkel probleem.
alleen het zappen is ietwat langzaam, maar ja boeie.
het kost de helft van wat kabel kost.

ook geen last van dit alles:

[quote:10c9ab6dc7=“cempa”]Hij is heel erg gevoelig. Het aan en uit gaan van het lampje in de koelkast heeft al invloed. En rond een uurtje of 20h is het helemaal erg dan valt die erg vaak uit. Vooral het geluid valt een seconde uit maar soms blijf het beeld ook eventje steken.[/quote:10c9ab6dc7]

Voor mij is digitenne ook geen optie. Hebben meerdere toestellen in huis. Dus dan zit je al met extra kosten. Verder hebben we UPC hier voor het internet. Dus geen kabel tv, is geen internet. ADSL dat kennen ze bij ons niet. :) dus dan schiet er weinig over he. Tot heden uitermate tevreden met chello / upc.

[quote:4682abf7b2="Rini"]Hebben meerdere toestellen in huis. Dus dan zit je al met extra kosten. [/quote:4682abf7b2]alleen extra aanschaf kosten, maar geen abonnements kosten. heb hier ook een extra tuner staan.

Mij hebben naast gewon televisie ook Mr Zap van UPC en die bevalt ons goed. Maar wij hebben hem voor de Indiase Zenders.

Bij digitenne heb je voor elke TV een reciever nodig en het 'zappen' naar een andere zender duurt lang, omdat hij steeds even moet zoeken.

ja dat heb ik ook gemerkt met Mr Zap.

sattelite is your friend Adriaan, wij hebben het zelf ook en als je een beetje goede set neemt, heb je echt kraakheldere kwaliteit. Wel even zorgen dat je hem niet al te in het zicht neergooit, anders lijk je net een turk.

Kabel!

Je weet van wanneer de laatste post is? :|

Drank maakt meer los dan je lief is. :wink: Anyway, kabel alles in een is wel een voordelige optie. Internet is behoorlijk snel, tv-kwaliteit is goed, vaste telefoon erbij en alles op een factuur. Dus als je gezeik krijgt, heb je slechts met 1 bedrijf gezeik. Als dat bedrijf dan Ziggo is, dan kan het gezeik enorm veel gezeik worden. Als je dan gaat zeiken, kan het gezeik ineens ophoudent zijn en kan alles netjes werken.

Wat een zeikbericht eigenlijk. Gelukkig werkt nu alles hier, al twee van de drie maanden.