Kabel van PowerMac G4 naar smart tv

Beste mensen,

Ik wil mijn oude(nog werkende) PowerMac G4 aansluiten op mijn smart tv.
Welke kabel kan ik daarvoor gaan gebruiken?

Powermac G4, Jaar: 2000, Modelnr.: M5183
MacBookPro(13-inch, eind 2011)

Groet,

Henri

Dan heb je waarschijnlijk een Mac met een ADC poort.

Hoi The BigZ,

Ik heb Firewire en USB poort zie foto.

Wat wil je op de SmartTV gaan ‘zien’ vanaf je Mac? Films, muziek, of wil je de SmartTV gaan gebruiken als monitor?

Ik heb bestanden op de schijf staan van pakweg van meer dan vijftien jaar geleden. Erg nieuwsgierig wat er nog op staat.

Via je netwerk of anders via FireWire 400/800-kabel en dan de G4 uitlezen op je MBP?

Ik wil het op mijn smart tv kunnen bekijken.

Je moet nog wat lager kijken, naar de uitgang van je videokaart.
.
.
.
.

image

Wat bedoel je precies met: je moet nog wat lager kijken, naar de uitgang van je videokaart?

De grote vraag is nog steeds: Welke kabel kan ik gaan gebruiken, zodat ik van de PowerMac G4 kan aansluiten op mijn smart tv?

Als je nog een foto neemt van je G4, maar dan een stukje lager, dan zien we de uitgang(en) van de videokaart. Dat zal waarschijnlijk een ADC connector zijn. Of VGA. Of DVI.

Je kunt dan een ADC-naar-DVI adapter op de kop proberen te tikken, en dan van DVI naar HDMI gaan om op je TV aan te sluiten.

image

Ik zie het. En nu nog een toetsenbord en muis! :grinning:

Dank je wel, The BigZ! :+1:

Die linker is ADC (digitaal, een voorloper van DVI). En die rechter is VGA (analoog).

Je zou het ook via de VGA poort kunnen proberen. Dan heb je een VGA-naar-HDMI adapter nodig. De benodigde USB-poort (voor de voeding) heb jij ook al bij de hand.

Top! Dank je wel! :+1: :+1: