kabel voor video adapter [s-video]

Wie weet waar ik een hele lange kabel kan halen om vanaf mijn video-adapter van mn imac g5 naar mn tv te leggen? de aansluiting die ik wil gebruiken is s-video en de afstand die afgelegd moet worden is ongeveer 10 meter minimaal.

als er hierover al n topic is, sorry, maar ik ga geen 8977 zoekresultaten doorspitten naar het antwoorde :wink:

Langer dan 5 meter zul je ze waarschijnlijk niet vinden. sVideo-signalen laten langere lengtes nauwelijks toe.

Bij een goede HiFi zaak is zoiets wel te maken of te kopen! www.echoaudio.nl heb ik goede ervaring mee!

ik heb er 1 van ongeveer 7 meter van profigold heb ik geloof ik bij de mediamarkt toen gekocht ik weet niet of ze langer hebben

Ik heb, zelf een pc die ik aan mijn tv heb gekoppeld (beeld en geluid). Ik heb 2 audio kabels (10 meter) gekocht eentje, en 6 tuilip stekertjes. Je kan ze zelf heel makkelijk in elkaar zetten. Als je 1 tullip stekkertje op het einde en 1 op begin zet, heb je een goeie kabel.

Ik had alleen wel 2 meter te veel kabel, maar beeld is goed.

Als je het over tulip stekkertjes hebt spreek je dus niet over sVideo maar over composite.

[quote:f0fbbefdd7="RJ1977"]ik heb er 1 van ongeveer 7 meter van profigold heb ik geloof ik bij de mediamarkt toen gekocht ik weet niet of ze langer hebben[/quote:f0fbbefdd7] Het feit dat een onbekend merk een kabel levert wil nog niet zeggen dat die aan de normen voldoet. Misschien lukt het wel met die 7 meter, misschien zelfs wel met 15, maar als er enige negatieve invloed van de apparatuur of van buitenaf is zul je rotzooi in je beeld zien, en dat terwijl sVideo juist bedoeld is voor een wat hoogwaardiger overdracht. Composite is wat minder, en zal dus bij een lengte van 10 meter de vhs-kwaliteit nog wel kunnen volgen.

zelf heb ik een tijd geleden bij conrad een s-video kabel van 10 meter gekocht, beeld signaal is perfect.

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/?~template=pcat_area&p_load_area=1320081~1&zhmmh_area_kz=8B

[quote:a05a343d33="Guido4ever"]zelf heb ik een tijd geleden bij conrad een s-video kabel van 10 meter gekocht, beeld signaal is perfect.

link[/quote:a05a343d33]
de link doet het dan wel niet, maar ik denk dat ik hem heb gevonden. het is ook wel de s-vhs kabel genoemd?
[img:a05a343d33]http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3400/3490/3499/349976_BB_00_FB.EPS.jpg[/img:a05a343d33]

enne, weet er ook iemand of er op elke tv zo een kabel aangesloten kan worden?

alvast kei-erg bedankt :stuck_out_tongue:

Ja, die benamingen worden door elkaar gegooid. sVHS maakt gebruik van sVideo, ofwel YC, maar dat doen een hoop TV's ook en bijvoorbeeld professionele Sony DV-recorders ook en bij die laatsten komt echt geen VHS kijken.

Nee, met name goedkopere TV’s hebben geen sVideo-aansluiting. Andere hebben er soms maar één, en dan soms alleen nog via een scart-plug. De wat beter uitgeruste apparaten hebben er zowel aan de voorkant als achterop.