Kabels in het scharnier langzaam naar de filistijnen?

Ik haal net m'n altijd zo betrouwbare iBook uit de slaapstand, klap het scherm open en zie een flikkerend beeld. WTF? Nu is het weg, maar als ik het scherm beweeg, gebeurt het weer. Is de kabel in het scharnier langzaam naar de klote aan het gaan? Dit is het moment dat ik denk "misschien toch maar AppleCare aangeschaft?" Niet gedaan, want ik vond het veel te duur voor wat je ervoor krijgt, maar het begint erop te lijken dat er een reparatie aankomt. Wat kost dit geintje? AC kan ik allang niet meer aanschaffen, iBook is van november 2003.

Of je hebt het befaamde 'logicboard' probleem. Daar is een speciale regeling voor. Ik hoop dus voor je dat dat het is. Of is het al een G4?

edit> Zag in je onderschrift dat je een G4 hebt. Weet niet of die ook het door mij genoemde probleem kennen. Misschien de eerste serie nog wel. Moet je even naar kijken op de Apple website. Succes!

Heb verder geen rare crashes, of beeld dat wegloopt met strepen enzo. Het gebeurt alleen als ik het scherm beweeg. Daarom vermoed ik dat het de kabel is, maar ik zal eens op de site kijken. Ik dacht dat de eerste G4's geen logic board probleem hadden. EDIT: het serienummer van mijn iBook G4 valt niet onder het logic board repair program. Het beeld is nu mooi stabiel en hij loopt goed, maar ik hou dit ff in de gaten. Zijn er nog mensen die me kunnen vertellen hoeveel ik zou moeten reserveren voor een reparatie ivm kabelbreuk?

Ik heb hetzelfde bij mijn iBook (G4/933, 2003). Soms knippert het scherm 1x naar z'n laagste backlite stand en weer terug. Ik maak me (nog) geen zorgen, ik gebruik hem elke dag zo'n beetje en het gebeurt maar heel zelden. Als die kabel stukgaat zie ik het dan wel weer, desnoods repareer ik em zelf.

grtz bart

[quote:00e35c323e="bommels"]..desnoods repareer ik em zelf.[/quote:00e35c323e]

Held! :o

Ja Vogel, ik heb het zelf ook meegemaakt. Apple had een schatting van ±600 Euro gemaakt. Dus daar heb je niks aan; en dat anderhalf jaar na aankoop. Ik heb nog een jaar van het iBookje kunnen genieten (met af en toe wat ge-jutter met 't scherm), maar laatst is de flatcable definitief doorgebrand.

Volgens mij een veel -in de zin van [b:52299c1574]te veel[/b:52299c1574]- voorkomend probleem met de iBook, maar Apple onderkent deze zwakke plek niet.

Maar misschien kan een handige doe-het-zelver het voor weinig geld fixen…?

Yo nma!

Wat voor regeling is daar dan voor? :?

[url=http://www.apple.com/support/ibook/faq/]Deze[/url] regeling. Okee, ik heet geen nma. :wink: Afijn, alles lijkt weer koek en ei. Ik zie het, net als Oppie, maar een tijdje aan en ga sparen voor een G5 toren. Die moet er toch een keer komen. Tegen de tijd dat ik de centen heb komen de eerste Intel Macs. :)

Oh ja, G3... ik hoopte eigenlijk op een G4 reparatie programma

Problemen, Dennis? Gisteravond en vanmorgen weer gewerkt zonder ook maar een keer geflikker. Als ik nu het deksel beweeg, blijft ie goed. Ik snap er niks meer van, maar er is ff geen reden tot paniek meer.

Gelukkig, laten we hopen dat het zo blijft, ik had het iets erger en er is nog steeds geen progressie:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=41391

Maar goed, binnenkort nieuwe 20" iMac :stuck_out_tongue: