Kalibratie

Goedeavond!

Na een photoshop bestand te hebben geplaatst op het autoweek.nl forum kwamen diverse bezoekers met de opmerking dat de kleuren van de desbetreffende auto niet goed overeenkwamen.

Heeft dit te maken dat het merendeel met PC werkt?
Kan het met de kalibratie van mijn IBook te maken hebben?

Wie kan me hierbij helpen, ik heb namelijk al een beetje met de kalibratie gespeeld maar heb zo echt het idee dat mijn IBook de kleuren goed weergeeft.

Groeten Frank

hey

hoe heb je het beeldscherm van je ibook gecalibreerd??

Beeldscherm profiel:

Kleuren-LCD

Ik weet niet zeker of dit klopt, welke zou ik anders moeten selecteren?

Niet gecalibreerd dus? Heb je in Photoshop een kleurprofiel aan je document hangen en zo ja welk (bv sRGB, Adobe RGB)? Bestand in RGB of CMYK?

heb geen profiel geselecteerd voor de afbeelding. Heb de afbeelding in RGB staan.

Om zeker te zijn: open het bestand even in Photoshop, klik op het driehoekje linksonder en selecteer 'Documentprofiel'. [img:6982e1d56e]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8173[/img:6982e1d56e]

Wat staat hier bij jou?

hey

het begint nu langzaam duidelijk te worden waarom het niet goed gaat.
ben benieuwd wat je profiel is.

Je moet in elk geval bij het opslaan het kleurprofiel insluiten. Vaak heb je met digitale foto's direct vanaf een camera geen last van het kleurprofiel omdat dit wordt ingesloten. Photoskop heeft als (nare) eigenschap om profielen te kunnen wijzigen of uit te sluiten bij het opslaan.

hmm je kan beter je scherm calibreren en dan met de photot naar je drukprofiel toewerken. Kleurprofiel opslaan in een bestand kan tricky zijn.

greetzz