kan airport, firewire en bluetooth niet meer inschakelen

Nadat ik wat aan het instellen ben geweest in de netwerkvoorkeuren om mijn wireless aan de gang te krijgen kan ik mijn Bleutooth/ Firewire en Airport niet meer inschakelen. Een reinstall helpt vast maar daar heb ik weinig trek in aangezien ik dat net gedaan heb. Wie kan me helpen, ik heb me namelijk inmiddels rotgegoogled. Dank alvast.

ter info:

• heb een macbook pro 2.2Ghz 2007
  • OSX 10.5

Maak een nieuw gebruikersaccount aan, log in onder dat account, en kijk of je er dan ook nog last van hebt.

heb ik gedaan, ook daar kan ik het niet inschakelen

Netwerk-assistent al gevraagd?

Te vinden bij Hulp-programma’s.

hoe kan ik daarmee mijn probleemverhelpen? netwerkhulpprogramma hetzelfde als netwerk-assistant btw? heb wat dingen geprobeerd,zonder resultaat....

anybody??

Een [url=http://support.apple.com/kb/HT1710?viewlocale=nl_NL]archive en install[/url] kost je hooguit een half uur. En laat daarna eerst eens lekker de Time Machine ratelen. ;-)

zo kan je alle problemen natuurlijk oplossen. Ik hou de vraag nog even open if you don't mind...

@ pieterr: hoe herstel je met time machine dit soort dingen?

Door een "restore" te doen van de laatst goedwerkende versie van je systeem. Voordat je gaat klussen is het handig om even een Time Machine backup te laten maken. Dat kun je zelf ook triggeren.

[quote:c155828c77]Ik hou de vraag nog even open if you don’t mind…[/quote:c155828c77]
Om kwart voor acht weten we of dat verstandig was. :wink:

toch niet iedereen gaat na Sesamstraat slapen?

niet echt. morgen nog even iemand raadplegen anders ga ik maar voor de optie "archiveer en installeer". Thanx voor de hulp!

We gaan verderonder internet en netwerken... want je kan dus blijkbaar je netwerk via Bluetooth en Firewire niet meer inschakelen....

Los van het feit dat ik me afvraag waarom je zowel een FW-netwerk, als een BT-netwerk wilt draaien, als je ook Wifi hebt, denk ik dat je inderdaad gewoon even de netwerk-assistent moet gebruiken. Beantwoordt daar de vragen die gesteld worden en waarschijnlijk zal je dan gewoon alles hebben, zoals je dat wilt hebben.

In het paneel Netwerk schakel je overigens alleen de netwerkvoorzieningen van BT en firewire uit ten behoeven van een internet- of netwerkverbinding. Dat betekent dus niet dat je FW en BT niet meer kan gebruiken voor randapparaten. Je hebt dus waarschijnlijk een spookprobleem…

Concentreer je eerst eens op de Airport aan de gang te krijgen en ga daarna eens kijken of je de rest ook nodig hebt voor een internetverbinding. Zelf heb ik uit het paneel Netwerk de hele BT- en FW-voorzieningen gesloopt. Nooit gemist en nog nooit iemand tegengekomen die het gebruikte…

Even een resetje doen, en het probleem is verholpen :)

Macbook Uitschakelen
Batterij eruithalen
Aan/Uitknop 10 seconden ingedrukt houden
Batterij er in doen
Macbook Inschakelen

Probleem verholpen :slight_smile:

opgelost thnx