kan appleid niet uitloggen, geeft foutmelding

Als ik probeer mijn appleid af te melden krijg ik de volgende foutmelding.

SMC / NVRAM reset al eens uitgevoerd, dit helpt niet

Ik las ergens als oplossing om eerste bij te werken naar de laatste versie van macOS, daarna zou het uitloggen wel werken.

Is jouw mac al bijgewerkt naar de laatste versie?

Ja, ik ben wel bij

Even je Mac herstarten (sorry).

Dat heb ik ook al gedaan, bied ook geen soelaas.

Heb je hier iets aan?

https://www.ikream.com/macos-catalina-error-message-preferences-error-36956

Ik gok dat je wachtwoord een update nodig heeft.

Helaas, de link die je geeft had ik net zelf ook gevonden en inmiddels alle stappen doorlopen.

Ik kan op m’n iPhone (met hetzelfde appleid) uitloggen en probleemloos met het mij bekende wachtwoord weer aanmelden.

Vreemd verhaal toch ? Ik heb ook geprobeerd de com.apple.systempreferences.plist te verwijderen en te herstarten, kan nog steeds niet uitloggen…

Nou ja, ben in elk geval nog aangemeld… , niet uit kunnen loggen is minder erg als niet aan kunnen melden, maar het stoort me wel

Combo-update van 10.15.7 even draaien.

Ben combo update 10.15.7 aan het downloaden.

Ga deze van vanavond installeren …

Ook de combo update. mocht niet baten …

Misschien moet je andere prefs verwijderen dan die van de systeemvoorkeuren.

Kijk eens naar:

com.apple.cloudd.plist

com.apple.cloudpaird.plist

com.apple.icloud.fmfd.plist

Niet weggooien! Alleen verplaatsen en herstarten, zodat je ze bij onverwachte problemen kan terugplaatsen.

Hierbovengenoemde bestanden kan ik niet vinden, zoek ik goed in ~/Library/containers ?

ik lees hier dat een reset van je apple wachtwoord zou werken.

zie deze website https://superuser.com/questions/1070195/getting-the-error-there-was-an-error-in-icloud-preferences

Tenminste de melding is bijna gelijk.

Kan uit bovenstaande niet opmaken of er juist aan- of afgemeld word bij iCloud en het advies om via internet accounts werkt niet zo in Catalina

prenkema op 7 oktober 2020 om 21:09

Hierbovengenoemde bestanden kan ik niet vinden, zoek ik goed in ~/Library/containers ?
Nee, in ? >Library > Preferences

<p class="cite">Night op 6 oktober 2020 om 23:09</p> Misschien moet je andere prefs verwijderen dan die van de systeemvoorkeuren.

Kijk eens naar:

com.apple.cloudd.plist

com.apple.cloudpaird.plist

com.apple.icloud.fmfd.plist

Niet weggooien! Alleen verplaatsen en herstarten, zodat je ze bij onverwachte problemen kan terugplaatsen.

Nee, heb nog steeds dezelfde melding

Dan kan je ze gewoon terugzetten waar ze stonden.

Misschien kun je het volgende proberen:

• Open Internet Accounts
  • Log in in je iCloud account (in sommige gevallen moet je dat doen voor alle iCloud-gerelateerde accounts, als je er meerdere hebt en soms is het openen van Internet Accounts alleen al voldoende om het weer werkend te krijgen)