Kan bestand niet verwijderen

Ik had Shiira gedownload en na een korte try-out weggegooid. Nu kan ik de prullenmand niet meer normaal legen. Met veel moeite (o.a. via OS 9) heb ik Shiira.app weer uit de prullenmand gehaald. Het is een bestand van 0 kb, met eigenlijk alleen het English.lproj erin. Ik heb bij het proberen weg te gooien meldingen gezien dat het bestand in gebruik is.

Heb Trash it!, Xupport en OS 9 geprobeerd. Niets helpt, wat nu?

Eens heropstarten of uitloggen, en dan trashen

[quote:b851a0c630="klaus"]Eens heropstarten of uitloggen, en dan trashen[/quote:b851a0c630]

Ja, dat had ik ook al geprobeerd. Zelfs opstarten via andere systemen helpt niet!

Terminal openen (Programma's --> Hulpprogramma')

[code:1:2f0d99a529]sudo rm -r /Applications/Shiira.app[/code:1:2f0d99a529]

Of dit in de Terminal [code:1:6ca0cd47f0]sudo rm -rf /Users/*******/.Trash/*[/code:1:6ca0cd47f0] Met op de plaats van de sterretjes je korte naam.

Ook al met de Alt-toets geprobeerd?

Opstarten in safe-mode?

In het gratis onderhouds programma'tje mainmenu zit een "force empty trash" functie. Misschien lukt het daarmee? http://www.macupdate.com/info.php/id/17111

Dat force empty trash doet precies hetzelfde als dat terminalcommando dat ik gaf.

ORIGINEEL bestand inpakken als .zip of als .sit/.sitx en dan het gecomprimeerde bestand trashen :)

[quote:f910411ef2="à la Mac"]Terminal openen (Programma's --> Hulpprogramma')

[code:1:f910411ef2]sudo rm -r /Applications/Shiira.app[/code:1:f910411ef2][/quote:f910411ef2]

Helaas pindakaas. Ik gaf het commando:
sudo rm -r /Shiira.app
en kreeg als antwoord:
rm: /Shiira.app/Contents/Resources/English.lproj: Directory not empty
rm: /Shiira.app/Contents/Resources: Directory not empty
rm: /Shiira.app/Contents: Directory not empty
rm: /Shiira.app: Directory not empty
Als ik naar English.lproj ga en met ls vraag wat er in zit krijg ik geen antwoord. Dus …?

[quote:f910411ef2=“Strifer”]ORIGINEEL bestand inpakken als .zip of als .sit/.sitx en dan het gecomprimeerde bestand trashen :)[/quote:f910411ef2]
Dan blijf ik toch alsnog met het originele bestand zitten? Bovendien lukt het niet. Ik krijg een foutmelding: “Kan bestandsverwijzing niet aanmaken”.

als je het -orgineel- inpakt dan blijft er geen origineel over. dat bestand is dan ingepakt. probeer het bestand eens te stuffen met stuffit (en even je prefs goed instellen). het was altijd mijn laatste redmiddel en heeft me nog nooit in de steek gelaten!

[quote:7c2fab1d69="Strifer"]als je het -orgineel- inpakt dan blijft er geen origineel over. dat bestand is dan ingepakt. probeer het bestand eens te stuffen met stuffit (en even je prefs goed instellen). het was altijd mijn laatste redmiddel en heeft me nog nooit in de steek gelaten![/quote:7c2fab1d69]

Geprobeerd, maar ik krijg internal error -1401. Misschien van van belang om te weten, maar ik heb wat crashes gehad sinds de installatie van 10.4.4. Het kan zijn dat het legen van de prullenmand daardoor maar deels voltooid werd.