Omdat ik voor school windows nodig heb, maar ook om games te kunnen spelen wil ik Windows 7 op mijn iMac installeren. Als ik bootcamp assistent open en ik druk op "ga door" dan kom de volgende fout erop "De opstartschijf kan niet in partities worden verdeeld of worden hersteld als één partitie. De opstartschijf moet zijn geformatteerd als één volume met de structuur Mac OS X Uitgebreid (journaled) of al door de Boot Camp-assistent zijn gepartitioneerd voor de installatie van Windows".
Nu is het probleem dat mijn harde schijf als Mac OS X Uitgebreid journaled geformatteerd is. Ondertussen heb ik al geprobeerd om Mac OS X opnieuw te installeren als upgrade. Dit heeft niks opgelost, dan heb ik opnieuw geïnstalleerd en de harde schijf gewist en stond op Mac OS X Uitgebreid Journaled. Maar dit loste niks op.
Ik heb op het internet en op OMT gezocht, maar het is mij nog niet gelukt. Weet ook niet meer wat ik nog kan doen, en hoop dat het kan opgelost geraken. Want ik heb windows echt nodig voor school en virtueel is geen oplossing.
Je moet je harddisk opnieuw partitioneren als 1 grote Mac OS X Uitgebreid journaled partitie. (Daarbij gaan dus al je gegevens die op de disk aanwezig zijn verloren.) Let er daarbij ook op dat schijftype op GUID staat ipv MBR e.d.
Vervolgens installeer je osx schoon en doe je eerst bootcamp runnen, daarna eventueel gegevens terugzetten.
Als het op bovenstaande manier niet lukt, lijkt het me dat er iets mis is met je harddisk.
[url=http://www.kenstone.net/fcp_homepage/partitioning_tiger.html]hier[/url] kun je redelijk goed zien wat ik bedoel, je kunt overigens gewoon kiezen voor 1 partitie ipv current.