kan CRT nog aan een powermac G5 ?

Heb offerte aangevraagd voor twee G5 2.3Ghz Powermacs wilde ze morgen gaan bestellen, maar bedenk me opeens dat de laatste Powermacs alleen nog maar twee DVI aansluitingen hebben voor het beeldscherm. Voor één van de twee is dat niet erg, die krijgt er een Cinema Display bij. Maar de andere zou aan twee CRT's komen te hangen. Een LaCie Electron en een oude 15" voor de paletjes. Hoe igaat dit in zijn werk of gaat dat niet lukken ? Misschien handiger om er een extra of andere videokaart in te plaatsen? Maar welke dan ?

wat dacht je van een DVI > VGA kebeltje? Bij de Mac mini zit hij er standaart bij.. Ik weet niet of dat ook zo bij de powermac is.. Maar ze zullen hem vast wel in de apple store hebben www.apple.nl

jep, maar kan je d'r dan nog twee aansturen ? dual VGA zeg maar ? Trouwens, kan je ook drie monitoren aan je G5 hangen ? (Met een extra kaart ?)

Ok, [url=http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/91509/wo/xJ7AmhDo9u0w3OeTWw41CN9Dd9m/1.0.11.1.0.6.25.7.11.4.3] gevonden[/url] dat valt weer mee dan, ook niet zo achterlijk duur als die DVI->ADC adapters.

[bewerk]
er blijkt er één in de doos te zitten, dus dan zijn we klaar, halen we de tweede uit de andere doos.

probleem opgelost :slight_smile:

Kom ik weer net te laat voor het antwoord. Dan maar plezier wensen met je nieuwe aanwinsten. Erg fijne pjoeters 8)

[quote:e5dc922b5c="FreekMac"]Kom ik weer net te laat voor het antwoord. Dan maar plezier wensen met je nieuwe aanwinsten. Erg fijne pjoeters 8)[/quote:e5dc922b5c]

ja, bedankt,
zeker fijn, al heb ik ook nog gedacht aan de dual 2,5 Ghz
die staan nog hier en daar te koop voor ruwweg dezelfde prijs.
Iets sneller en met een betere videokaart (9600 XT) dan die er nu in zit
maar met een DVD schrijver op de helft van de snelheid en een harddisk van 160 ipv 250…

heb je die ruimte echt nodig en scrijf je zoveel dvd's? als het antwoord ja is ga je voor de 2.3's - en anders niet.

en trouwens… een hd en een dvdbrander heb je makkelijker geplaatst dan een processor in een mac he :stuck_out_tongue: