Kan dit avi-filmpje niet openen!

ik kan dit: www.icet.nl/harlem_movie.avi avi fimpje niet afspelen! weet iemand welke codec ik hiervoor nodig heb? alvast bedankt!

[quote:ce44df7815="sic-one"]ik kan dit: www.icet.nl/harlem_movie.avi avi fimpje niet afspelen! weet iemand welke codec ik hiervoor nodig heb? alvast bedankt![/quote:ce44df7815]

Ze hebben gebruik gemaakt van een PC codec, Unknown DVI IMA CODEC
Data format: SP54
Colors: Unknown

Naar mijn idee hoort dit een Intel/DVI IMA codec te zijn.

Na wat verder kijken, het is alleen een sound file. verpakt als avi

Het programma VLC speelt alleen geluid af. Mocht er ook video bij horen dan ben ik bang dat je het niet op je Mac te zien krijgt.

[quote:e339a2e352="lucasraggers"]Het programma VLC speelt alleen geluid af. Mocht er ook video bij horen dan ben ik bang dat je het niet op je Mac te zien krijgt.[/quote:e339a2e352]

Op de pc speeld het ook niet af, alleen het geluid.
Zelfs als je media player 10 gebruikt

Tja voor mijn werk heb ik helaas ook een pc nodig…

Klik op de link met ctrl toets > download gekoppeld bestand als > op je desktop > afspelen met "Mplayer OS X 2" en zie: een stukje harlem...

op mijn pc speelt ie wel goed af, en er zit wel beeld bij! hoe kan dat nou? echt balen want dat filmpje MOET gewoon weer in orde komen..!

ik heb alleen geen mplayer.... is er echt geen codec voor, die mplayer ook gebruikt ofzo..? Ik heb alleen VLC, quicktime, windows media player en real player

zoek [url=http://www.versiontracker.com]hier[/url] op mplayer en gij zult vinden

is mplayer beter dan VLC??? want mplayer EN VLC vind ik onzin, dus dan gooi ik vlc gewoon weg

Ik heb ook allebei derop staan :)

Gebruik meestal VLC, werkt wat lekkerder en heeft meer mogelijkheden.
Maar soms pakt ie em niet en dan gebruik ik MPlayer

dat zal ik ook moet doen denk ik... daar baal ik wel van want ik wou zo min mogelijk programma's op mijn iBook hebben, maar ja....

Je iBook is geen PC hoor. Dus de hoeveelheid programma's die je erop zet maakt echt niet uit. Een PC vervuild weliswaar naarmate je meer applicaties installeert (registry enzo), maar hier heeft een Mac geen last van. Althans zolang het programma geen background processen draaien. Iets dat MPlayer niet doet. Het enige wat het doet ik schijfruimte in nemen (een paar meg denk ik).

oke dan! en ff iets helemaal off topic: hoe maak je een printscreen op een mac?

appeltje shift 3 ( hele scherm )

appeltje shift 4 ( selectie van je scherm )

De print screeen komt dan als een PDF op je bureaublad.

bedankt he! is altijd handig... :)