Kan dit met MINI Mac en Apple Beelscherm tv kijken ??

Ik vroeg mij af als ik nu een mini mac met een apple beeldscherm koop ipv LCD of een plasma tv Kan dit wel ik wil dit omdat de kwaliteit van apple beeldscherm is veel beter als ik een dvdtje draai dan beneden een stand alone dvd speler met tv. En je hebt ook gelijk internet en alle andere mogelijk heden lijkt me leuk als dit zou kunnen.

Lijkt me van wel... D'r zit toch een DVD speler in?

En mocht je er ook TV op willen kijken, kan dat via zo iets als EyeTV

Ja dat is wel de bedoeling natuurlijk tv kijken ik wil eigenlijk gewoon mijn tv de deur uit en mini mac voor in de plaats

[quote:1286f5fee9="cane"]Ja dat is wel de bedoeling natuurlijk tv kijken ik wil eigenlijk gewoon mijn tv de deur uit en mini mac voor in de plaats[/quote:1286f5fee9]

Moet kunnen via Eye TV. Dat is zo’n USB kastje waar je gewoon je TV kabel antenne in steekt. Moet je anders even zoeken hier want ik heb het wel 's vaker zien langskomen.

Lijkt me trouwens wel stoer hoor, zo’n mini in je woonkamer met zo’n groot Apple Cinema Display als TV 8)

Alleen de 20" en 23" CD dan he, want de 30" werkt niet op een Mac Mini.

Overigens heb ik altijd het idee gehad dat als mn TV ooit kapot gaat, dan komt er alleen een 23" ACD te hangen. Lijkt me ideaal entertainment systeem. Salling Clicker op de PDA, en je hebt een leuk luxe setup. Een EyeTV 410 erbij lijkt me ook lache, die kan dan zelfs nog op de PowerBook :slight_smile:

[quote:3246217c86="MedahOSX"]Alleen de 20" en 23" CD dan he, want de 30" werkt niet op een Mac Mini.

Overigens heb ik altijd het idee gehad dat als mn TV ooit kapot gaat, dan komt er alleen een 23" ACD te hangen. Lijkt me ideaal entertainment systeem. Salling Clicker op de PDA, en je hebt een leuk luxe setup. Een EyeTV 410 erbij lijkt me ook lache, die kan dan zelfs nog op de PowerBook :)[/quote:3246217c86]

Ja da’s waar ook… de videokaart kan de resolutie van de 30" niet aan. Maarja, 30" is ook wel erg groot natuurlijk :?

Ik zie hier bij Mail-a-Mac dat de EyeTV minimaal een G4/500 nodig heeft. Nou heb ik een PowerBook G3/500 (FireWire/Pismo), zou het daar ook op kunnen of zit er echt zo’n groot snelheidsverschil tussen de G3 en G4 ondanks dezelfde aantal MHz?

Ik zou het niet weten, kep er dan ook nog geen :(

Mn Sony Breedbeeld gaat maar niet kapot…word wel es hoog tijd :slight_smile:

Wel heb ik twijfels over eye tv het moet natuurlijk wel zo zijn dat ik het ook kan opnemen En niet de zelfde problemen tegen komen met bepaalde opnames als bij DAC 100 dat het begint te storteren. Maar dat is kwestie van uitproberen bij de dealer voordat je het koopt laat je even alles proef opstellen denk ik

[quote:495695f8fb="cane"]Wel heb ik twijfels over eye tv het moet natuurlijk wel zo zijn dat ik het ook kan opnemen En niet de zelfde problemen tegen komen met bepaalde opnames als bij DAC 100 dat het begint te storteren. Maar dat is kwestie van uitproberen bij de dealer voordat je het koopt laat je even alles proef opstellen denk ik[/quote:495695f8fb]

Zou ik zeker even doen ja. Ik heb zelf ook geen ervaring met EyeTV maar ik heb ook een TV kaart gehad in m’n PC (destijds…) en die opnamen gingen ook niet lekker; stotteren, verkeerder kleuren en het nam ook nog eens onmogelijk veel schijfruimte in beslag