kan een "classic" driver werken in OSX?

ik heb een driver voor mijn canon scanner, die -nog- niet werkt onder OSX; nu vraagt ie om de systeemmap "classic", die niet aan te maken is. er staat ook bij dat ie maar werkt onder OS 9... is er een oplossing?

Enige optie die je hebt is OS 9 (classic dus) onder OSX te installeren, want daar vraagt ie om, en wie weet kun je dan vandaaruit scannen.... Al op de Canonsite gekeken of er drivers voor OSX zijn?? Heb je bij OSX installatie ook de Canondrivers mee geinstalleerd of misschien uitgezet?? Welke scanner is het?? type? Iets meer info is misschien wel handig....

het gaat om de canoscan d646U, en ik heb een mini, waar OSX al op stond...

Als ik het goed heb is er bij je mac mini een cd geleverd waarmee je classic oftewel OS9 apart kunt installeren als er nog Panther bijgeleverd werd (OSX 10.3) Als er Tiger (10.4) bijgeleverd werd neem ik aan dat dit ook op de DVD staat (?) maar dat dit niet standaard geinstalleerd is op je mac mini. Als je je scanner aan de praat wilt krijgen zul je in ieder geval Classic moeten installeren.

Een OS 9 driver gaat niet werken, ook niet onder classic. Als er voor jouw scanner geen OSX drivers zijn, kijk dan even naar Vuescan, waarschijnlijk je beste optie.

Ik heb een HP 4470C scanner, waar ook geen drivers voor bestaan voor mac os x. Er was wel een installer voor Mac OS 9 en in de classic-omgeving werkte deze prima.

[quote:e8b3ef2385="TonE"]Een OS 9 driver gaat niet werken, ook niet onder classic. [/quote:e8b3ef2385]

@TonE: Ook niet als er een plug-in voor is om vanuit b.v. Photoshop te scannen?

[quote:01608da9da="TonE"]kijk dan even naar Vuescan, waarschijnlijk je beste optie.[/quote:01608da9da]

Ik kan de scanner helaas niet vinden tussen de door Vuescan ondersteunde scanners:
http://www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#canon

hoe installeer ik classic dan?

PS bedankt voor al jullie toffe reacties…

[quote:251284c127="martien"]hoe installeer ik classic dan?

[/quote:251284c127]

Gebruik de zoekfunctie in dit forum eens en zoek bijvoorbeeld dan op classic+installeren
of klik hier:
http://forum.macosx.nl/search.php?search_keywords=classic+installeren&search_terms=all&search_author=&search_forum=-1&search_time=0&search_fields=all&search_cat=-1&sort_by=0&sort_dir=DESC&show_results=posts&return_chars=200