kan een iBook photoshop aan?

als ik mij een ibook na de speedbump koop van 12" met 1.25 gig RAM, kan die dan de nieuwste CS reeks aan van adobe, waaronder photoshop, imageready,...

Geen enkel probleem...

Ik draai dezelfde software op een tragere iBook zonder problemen…
( 1 ghz, 768 mb ram )

http://www.adobe.co.uk/products/creativesuite/systemreqs.html

Als je een snelle zoekopdracht in Google zou doen dan hoefde je niet helemaal een topic te openen…

de minimum specs zeggen niet altijd alles he :) kbedoel gewoon of het er vloeiend op draait, dat ik bijvoorbeeld imageready en photoshop tesamen open kan hebben zonder al te veel lag

Ja ibook kan CS aan maar...Het is wat traag

[quote:bcf94dca2a="Timpie"]de minimum specs zeggen niet altijd alles he :) kbedoel gewoon of het er vloeiend op draait, dat ik bijvoorbeeld imageready en photoshop tesamen open kan hebben zonder al te veel lag[/quote:bcf94dca2a]

Lag? Het is geen spelletje hoor… :wink: Maar de hoeveelheid geheugen is hiervoor bepalend. 1.25GB moet genoeg zijn (alhoewel het ligt aan de bestanden, hoge of lage resolutie). Overigens waarom draai je ImageReady en Photoshop tegelijkertijd? STerker nog… Gebruikt er hier iemand ImageReady? Ik vind dat programma zo nutteloos. Elke keer als ik het open dan voelt het als een uitgeklede Photoshop. Maar misschien gebruik ik het niet voor de juiste functies…

[quote:8d50e9a5a7="nvgalen"]http://www.adobe.co.uk/products/creativesuite/systemreqs.html

Als je een snelle zoekopdracht in Google zou doen dan hoefde je niet helemaal een topic te openen…[/quote:8d50e9a5a7]

klinkt erg behulpzaam naar een nieuw lid, gelukkig zijn er ook mensen die goede feedback geven!

waarom imageready gebruiken? misschien om een GIF animatietje zelf in elkaar te knutselen?

[quote:8ca6b7a429="macluc"][quote:8ca6b7a429="nvgalen"]http://www.adobe.co.uk/products/creativesuite/systemreqs.html

Als je een snelle zoekopdracht in Google zou doen dan hoefde je niet helemaal een topic te openen…[/quote:8ca6b7a429]

klinkt erg behulpzaam naar een nieuw lid, gelukkig zijn er ook mensen die goede feedback geven![/quote:8ca6b7a429]

Ik weet het niet hoor, maar het is zelfs voor een beginnende gebruiker (als hij dat al is) niet moeilijk om even naar Google of een andere zoekmachine te gaan en het gewoon even in te tikken.

ja tuurlijk!!!!!!! Ik heb een iBook en doe niets anders dan photoshoppen enzo en dat trekt ie hard!

laten we het gewoon viendelijk houden :-) te warm om te stressen.....groet!

Ga er maar vanuit dat bijna elke nieuwe computer in 2005 kan photoshoppen!

ibook bolt uiteraard goed, hoe meer ram hoe sneller...

en ook voor het converteren van raw bestanden van 8Mb naar tiff van om en bij de 40Mb ??

hopelijk moet ik het ook niet op google gaan zoeken :):slight_smile:

Ik gebruik nog af en toe een ouder TI G4 powerbook 550 mhz met 768 mb sdram Hierop draait vloeiend de hele cs reeks. Je moet alleen oppassen met de bestanden die ±groter zijn dan tweederde van je ramgeheugen. Deze gebruiken teveel swap ruimte waardoor je wel trager werkt, maar het blijft werken. We raken ook veel te snel gewend aan het teveel aan Ram en Hd ruimte. We laten al snel veel onnodige progjes open staan die onnodig veel geheugen en processor kapaciteit gebruiken. Het werkt sneller om even een progje te herstarten, dan om het open te laten waardoor ALLES trager werkt.

kben blij dat er hier wel mensen zijn die vriendelijk reageren :)

imageready en photoshop tegelijk gebruiken lijkt mij normaal, imageready gebruik ik om beweging in mijn afbeeldingen te zetten (.gif bestanden)

@nvgalen: ik heb nog nooit een mac gehad en ben nu van plan een iBook te kopen omdat ik er wel positieve kritieken over hoor, en als je dan zo wordt afgesnauwd als je een simpele vraag stelt is dat niet echt leuk weet je :frowning:
en kweet niet of je soms een spel speelt, maar ookal voldoet hij aan de minimum requirements je pc, wil niet zeggen dat je eht spel goed kan spelen, kwou gewoon wat commentaar horen van mensen die het op hun iBook gebuiken.

Ik werk nog dagelijks op de allereerst de iBook (uit 2000; G3 300mhz, 288 MB RAM)

[img:0979c25fd6]http://www.upenn.edu/computing/home/news/1999/ibook.gif[/img:0979c25fd6]

Ik draai Photoshop nog super soepeltjes…Photoshop 5 op OS 9.2 wel te verstaan… :smiley: :smiley: :smiley:

[quote:a02a58907a="Petje"]Ik gebruik nog af en toe een ouder TI G4 powerbook 550 mhz met 768 mb sdram Hierop draait vloeiend de hele cs reeks. Je moet alleen oppassen met de bestanden die ±groter zijn dan tweederde van je ramgeheugen. Deze gebruiken teveel swap ruimte waardoor je wel trager werkt, maar het blijft werken. We raken ook veel te snel gewend aan het teveel aan Ram en Hd ruimte. We laten al snel veel onnodige progjes open staan die onnodig veel geheugen en processor kapaciteit gebruiken. Het werkt sneller om even een progje te herstarten, dan om het open te laten waardoor ALLES trager werkt.[/quote:a02a58907a]

aanvulling: ik gebruik de CS serie op dit powerbook