Ik ga deze week een PSP kopen. Het beeld van lekker op de bank hangen en even wat Duitsers afschieten of een videotje in de trein kijken lijkt me fantastisch. Nu was ik dus ooit van plan om een iPod video te kopen. Maar achteraf heb ik dat niet gedaan aangezien het huidige model al (toen) anderhalf jaar op de markt was (dat is dus nog niet zo lang geleden).
Nu had ik dus laatst een vriend bezocht met een PSP, en dat ding beviel mij ten zeer. Tenminste, de games. Ik ga hem ook voor video’s gebruiken, dus meteen kwam de vraag daarachteraan, waarom niet voor muziek? Ik ben namelijk van plan om de PSP met een memory-stick te kopen. Maar als ik hem ook voor muziek ga gebruiken, ga ik natuurlijk voor 8 GB, maar als ik dat niet doe dan heb ik aan 1 of 2 GB al meer dan genoeg.
Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe is de PSP music interface en kan dat tippen aan de iPod? Ik heb nu een iPod Nano en het is natuurlijk veel handiger als ik alles op 1 apparaatje heb. Alvast bedankt!
Nee hij kan niet tippen aan een iPod. Ik heb mijn PSP verkocht en met dat geld een iPod gekocht. Een PSP is echt niet zo goed. De games trekken op niets. Ik vind dat je pas deftig games kan spelen op minimum een 17" scherm. En het geheugenkaartje is ook niet top. Plus ik kreeg geen internetverbinding met dat ding. Terwijl ALLES juist stond ingesteld.
Op het punt van gamen hoef ik niks meer te weten, ik vind dat er goeie games voor uit zijn gekomen en ik kan vast wel internet verbinding maken. Voor mij is de keus: PSP of iPod video. Ik weet al zeker dat het PSP wordt en ik moet dus alleen nog weten of ik er muziek op ga zetten.
Na de twee reacties sta ik natuurlijk ook wat negatiever tegen muziek op de PSP. Dan denk ik toch dat ik het zo ga doen: PSP voor lange reizen (trein, lange reis in stadsbus e.d.) en op school (tussenuren). En op de fiets gewoon iPod op
Ik heb een PS2 gehad, is verbrand maar heb er veel fun van gehad. Toch wil ik niet nog een PS2… het gaat mij juist om het gamen en video’s kijken overal.
@Borderline Case
Ik heb over een Wii nagedacht, toch ben ik erg bang dat ik daar héél snel op uitgekeken raak en de graphics vind ik erg slecht. De keuze op de PSP staat al zo goed als vast. En zoals je altijd zal hebben… zijn er altijd wel ontevreden mensen.
Het is niet zozeer dat de PSP slecht met muziek omgaat of zo.
Het is meer het missen van de fantastische iPod interface en het fijn samenwerken met iTunes.
Hoewel daar voor de PSP weer volop progjes voor te krijgen zijn.
Hou trouwens ook wel rekening met de (te) dure Sony memorystick.
Vooral als je er alles mee denkt te gaan willen doen is 8 Gb natuurlijk helemaal niets (en hoppa: weer 150 euro extra uitgegeven).
Hmm.. ik heb al min of meer beslist denk ik. Een 2 GB memorystickje is genoeg voor me. Ik kan er 2 films op kwijt en nog wat muziek. Een film kijk ik toch maar 1x, en ik zet er een klein beetje muziek op (gewoon m'n beste playlist) mocht ik nog is een keer muziek op dat ding willen luisteren. M'n iPod Nano is en blijft gewoon m'n muziek-device.
ik heb een PSP (1GB memory) en iPod nano (8GB) en ik adviseer je om voor de PSP te gaan als je al een iPod nano hebt. iPod is gewoon relaxt voor muziek, er is geen betere mp3 speler dan de iPod. Inderdaad koop een 2GB memorystick en gooi er films op, en speel je games :) ook is het handig om de WiFi te gebruiken voor internet bijvoorbeeld op school ofzo ^^ of ergens waar je een WiFi spot hebt.
offtopic: de Wii is erg leuk! En dat de graphics minder zijn dan op de PS3 maakt niet veel uit, de psp heeft ook mindere graphics dan de Wii. Het ziet er strak uit en de games zijn leuk! Als je eenmaal games hebt gespeeld je aan spreken is het een dolle boel en zeker tijdens partys!
en over oordopjes, koop inear oordopjes…ik gebruik ook inears (niet van Apple) (Centraal-Tokyo is erg lawaaig) ook zal je meer bass hebben en je muziek gaan ook meer in je hoofd dan daarbuiten zodat niet iedereen hoeft mee te genieten met jouw muziek als je het harder zet!
ZwaN, bedankt voor je antwoord, hier heb ik echt wat aan! :)
Over de Wii, ik vind de graphics gewoon niet goed genoeg voorruit gegaan. Ze zijn maar een klein beetje voorruit gegaan. Ik weet dat je voor 249,- geen PS3 graphics kan verwachten. Toch spreekt een console mij minder aan dan een handheld. Ik heb geen televisie meer op m’n kamer sinds die was afgebrand, dus zou hij beneden in de woonkamer moeten staan, waar mensen dan weer last van hebben
PSP is voor mij ideaal in de vele tussenuren die ik heb, al woon ik tegenover school heb ik niet altijd zin om naar huis te lopen. Het is ook gewoon fijn dat je op school kan blijven en daar dan een beetje gamen en video’s kijken op de PSP. Dus het wordt een 2 GB memorystick voor mij.
nog even mosterd na de maaltijd, de psp is gewoon geweldig om te gamen maar voor muziek is een ipod qua geluid gewoon beter.
met een psp en een ipod ben je wel helemaal klaar :D