kan geen bericht met IE invoeren op MacOSX.nl

Ik ontdekte zojuist dat ik geen reactie kon invoeren bij een topic(over mail). In plaats van een getypte zin verscheen er " ?q? ". Ook de tweede poging mislukte. Met Safari was het geen probleem. Wat kan hier fout zijn, en wie heeft de oplossing?Alvast mijn dank.

8) Gewoon Safari, Camino of Firefox gebruiken, IE is echt wel OUT, zeker op een MAC..

[quote:278d638640="Hermanko"]8) Gewoon Safari, Camino of Firefox gebruiken, IE is echt wel OUT, zeker op een MAC..[/quote:278d638640]

Dat is ook toeval! Bij een probleem met e-mail( zie hieronder) gaf iemand een gelijksoortig antwoord.Dus geen antwoord, maar dat je dan maar iets anders moet gebruiken. Ik sloot mij aan die adviseerde beter geen reactie te geven dan dit soort antwoorden waar je niets mee opschiet.En nou juist die tekst toonde mijn probleem aan. Dus met jouw antwoord schiet ik geen milimeter op!

Nou meen ik me te herinneren dat jij kort geleden iemand het advies gaf Snap'n'Drag te gebruiken, toen die persoon (ik meen Oppie) een probleem had met de ingebouwde Grabfunctie van OSX.

edit: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=535232#535232

Welke topic bedoel je, sedikit?

ps. dit is via IE getypt. :wink:

wjgmspeedy, Je hebt gelijk. Mea culpa!

Michelvdb,

Het gebeurde met Internet Explorer die ik overigens nauwelijks meer gebruik. In het veld (van MacOSX.nl) waarin je geacht wordt de tekst te typen, ging alles goed t/m het plaatsen. Maar bij opening bleek er o.a. " ?q? " te staan, en bij de tweede keer iets dergelijks. Is er iets in de voorkeuren misschien wat ikveranderen moet?

[quote:3f1c5720db="michelvdb"]Welke topic bedoel je, sedikit?

ps. dit is via IE getypt. ;)[/quote:3f1c5720db]

Sorry, ik gaf je geen goed antwoord: het was in de topic "Probleem mail "

Gevonden. ;)

Het lijkt mij hartstikke logisch dat als het met het een niet wil, dat je het dan met wat anders probeert. In dat opzicht schiet je met Hermanko's antwoord juist erg veel op.

A: Help, mijn Netscape 1.0 ondersteund geen java, maar Firefox wel.
B: Gebruik Firefox.
A: Maar daar schiet ik niets mee op!

Wat is nou precies je probleem?

Het probleem is heel simpel: ik heb standaard IE op mijn computer staan. En zoals met al die andere programma's , wil ik dat ze werken. Zeker als ze altijd tot grote tevredenheid hèbben gewerkt, Er is dus een mankement opgetreden zoals ik boven al beschreven heb, en dat wil ik, als het kan , oplossen.Want soms gebruik ik IE i.p.v. Safari. Dat is toch niet zo gek?!

Ha jongens, gezellig hier... :wink:

Sedikit, ik weet helaas geen oplossing, behalve deze: probeer even de IE.plist te verwijderen en cache te legen.

Maar ik moet zeggen dat het advies voor een ander progsel van Hermanko wel een andere nuance heeft dan de andere hierboven aangehaalde gevallen; IE voor Mac wordt al jaren niet meer ondersteund, en dus zal de functionaliteit in de loop van de tijd steeds verder achteruit gaan, en dit soort problemen als jij hebt zullen steeds meer de kop op steken met deze browser. Misschien dat met Tiger IE al helemaal niet meer goed werkt, dus vroeg of laat zul je IE voor de Mac toch in de virtuele hoek moeten slingeren.

[quote:a4ddc01ccc="sedikit"]Met Safari was het geen probleem... ...wie heeft de oplossing?Alvast mijn dank.[/quote:a4ddc01ccc]

Volgens mij heb je zelf al de oplossing gegeven…

Sedikit, het is inderdaad vervelend dat <willekeurig iets> het eerst wel deed, en nu niet meer. Ik leef met je mee.

Misschien dat er iets op de website veranderd/gemoderniseerd is.

In het geval van IE zal dat in de toekomst steeds vaker gebeuren. De grote tip in deze thread is een browser te gebruiken die wel ge-update wordt in tegenstellig tot IE, dat niet meer ondersteund wordt.

Niet door websites, en niet meer door Microsoft.