Kan geen bestanden verplaatsen in finder

Beste Mac gebruikers.

Ik heb op mijn nas server heel veel bestanden staan.
Maar als ik die wil verplaatsen met finder krijg ik elke keer de melding : The Finder can’t complete the operation because some data in “ bestand naam” can’t be read or written.
(Error code -36)

Hoe kom ik hier vanaf ?
word er wel heel erg moe van.

hoe kan ik zorgeloos mijn bestanden verplaatsen, kopieeren van mijn nas en in finder op mijn mac?!

Welke NAS heb je (merk, type), hoe is die verbonden (draadloos, bedraad)
via welk protocol (SMB, AFP, ander) welke versie van MacOS heb je, welke Mac heb je, heb je de software van je NAS geüpdatet?
In geval van bedraad zijn er verschillende protocollen, de één werkt beter dan de ander icm met verschillende OS versies. Je kunt vast andere manieren van verbinden proberen, lees ook dit artikel:

Als je niet met de admin user aanlogt (aan te bevelen), heeft die user dan wel voldoende rechten? Als je de bestanden op je NAS benaderd met een user die geen schrijfrechten heeft, dan kun je ze ook niet verplaatsen. Maw. kijk eens naar het gebruikersbeheer van je NAS.

geen idee, ik heb connect met mijn netwerk en ingelogd via finder. Alles admin.
Dus ik ga er vanuit dat ik admin rechten heb. Want de gast accounts heb ik allemaal dicht gegooid.

Het is zelfde als bestanden kopieerden. soms zijn ze in gebruik terwijl ze helemaal niet in gebruik zijn de bestanden. Ook zo vaag iets.

Via ftp lukt alles wel. via intern app van nas lukt het wel. Alleen mac doet moeilijk.

Mac os hight sierra.
nas qnap.
Verbinding word niet aangegeven. Ik log gewoon in met finder > go > connect server.
inlog admin.

Maar hoe moeilijk moet het zijn om bestanden van ene folder naar andere folder te verplaatsen ?
En waarom gaat het ene keer goed en andere keer niet ?

En wat geef je dan in bij connect server? ftp:// smb:// afp://

Controleer even welke versie SMB je gebruikt.

smb:// dan ip nummer.
Heb hem ook in de account toegevoegd ooit dat zodraa computer opstart connect met nas server.

welke smb versie ik gebruik weet ik niet. vind alleen raar dat van ene naar andere moment het ineens niet meer kan.

Het is echt belachelijk dat hier geen oplossing op te vinden is. Nu wil ik bestand gaan kopiereren.
Dan is het bestand bijna over gezet. En dan krijg je zo’n melding…
Welke debiel heeft dat verzonnen ?

Nu moet ik ftp gaan gebruiken op mijn eigen nas om bestand te verplaatsen.

Eh, geen idee. Ik heb geen problemen met mijn Synology NAS en Mac, iOS, Linux en Windows spullen.

Het enige advies dat ik kan geven is zoek een Qnap forum op, of bij Tweakers. Ik denk dat weinig mensen hier een Qnap hebben.

Ik zie je foutcode hier ook niet terug komen:

Misschien toch goed om eens contact met Apple Support op te nemen.