kan geen cd in de sleuf doen

hallo,

ik wil een cd branden, het brand program vraagt om een lege c d
als ik die in de ingebouwde cd sleuf wil doen (in mijn ibook g4), lijkt het alsof er een cd in zit, of dat de cd niet in de gleuf kan.

in toast zie ik dat de tray open is.
als ik op de knop close tray druk gebeurt er niets.

in itunes wordt er GEEN cd gedecteerd? istie stuk?

j.

Start eens terug op met je muisknop ingeduwd. (er zit toch een cd in hé?)

[quote:ff4241544c="pietjepuk6546"] (er zit toch een cd in hé?)[/quote:ff4241544c]

tja, ik vermoed van niet, maar ik weet het niet zeker… alles wijst erop dat er geen cd inzit, toast ziet er geen, itunes ook niet…

ik zal je tip eens volgen

j.

Is die borstel om de sleuf af te dekken nog wel heel?

[quote:86eee5b675="BartjeGossen"]Is die borstel om de sleuf af te dekken nog wel heel?[/quote:86eee5b675]

ja, die zit nog keurig strak op zijn plaats…

de cd gaat er slechts in tot waar het zilver ophoudt VOOR het gaatje in de cd.

hoort de sleuf/tray (bijv. in toast) open te staan?

j.

wel als er geen cd in zit. dan krijg ik ook die melding

[img:7f5ef56ca9]http://www.sylv.nl/osxforum/afbeelding6.png[/img:7f5ef56ca9]

reboot in open firmware.. terwijl hij boot hou je appel-option-O-F eenmaal in open firmware typ je: eject cd dan ben je al zeker dat er geen cd inzit!

mvg

R

[quote:b75d13b579="macroni"]reboot in open firmware.. terwijl hij boot hou je appel-option-O-F eenmaal in open firmware typ je: eject cd dan ben je al zeker dat er geen cd inzit! [/quote:b75d13b579]

gedaan, ik weet nu zeker dat er geen cd in zit…

wat kan er nog meer aan de hand zijn?

moet de stroom er compleet af? zodat de verwarde cd unit weer in zijn normale doen raakt?

Ik denk dat je er even langs dealer mee moet gaan, en hem even Aaaaahh moet laten zeggen.

[quote:433eca3062="Daan."]Ik denk dat je er even langs dealer mee moet gaan, en hem even Aaaaahh moet laten zeggen.[/quote:433eca3062]

ben ik ook bang voor.

ai.
(heb er eigenlijk geen tijd voor, maar ja… aaaaaaa)

hmm.. ja ik leef met je mee!

je bent m dan toch zeker wel weer een weekje kwijt (of langer :x ),
mijn ibook is nu ook weer in reparatie, aangezien de cd-drive ineens niet meer wou branden…
(bij de eerste reparatie hadden ze er een defecte cd-drive ingezet)

Vroeger (nog steeds trouwens) zat er in mijn Imacs (zowel lade en front loading), en in mijn huidige Emac (klepje handmatig openduwen) naast (onder=Emac) de invoer links een piefje (knopje, gaatje) dat je kon indrukken met een paperclip of een tandenstoker, en dan wordt altijd de inhoud van de speler uitgespuugt. Kijk eens of dat ook op je powerbook zit..?

(is soms even zoeken, vooral vanwege het vilt bij een slotloading)