kan geen mail meer versturen

hallo vrolijke vrienden,

Gek, maar ik heb in de zoekfunctie niets kunnen vinden over mijn volgende probleem…

Mijn vriendin heeft een tijd geleden mijn powerbook 12inch meegenomen naar Frankrijk, en daar heeft de huisbaas de serversettings van mail veranderd.

Die heb ik op de juiste manier terug veranderd maar sinds een paar weken kan ik geen mailtjes meer versturen.
Eerst kreeg ik de melding dat ik via de verkeerde uitgang verstuurde(smtp.mac.com ipv xs4all ( (terwijl dat niet zo was)
en vervolgens (toen ik alle niet-in gebruik zijnde server poorten had weggegooid) zei mail : transfer was timed out om server port 25

ik heb gecheckt of dat de juiste verstuur poort is en op mijn g5 desktop staat de instelling ook via poort 25.

Kan het liggen aan het feit dat mijn powerbook via airport op het internet zit, of zie ik iets over het hoofd…???

Wellicht wordt die poort geblokkeerd door je firewall (Systeemvoorkeuren->delen)?

firewall is uitgeschakeld.

Het gekke is ook, dat ik wel e-mail ontvang

Ik doe maar een wilde gok maar wellicht je account-instellingen in een nieuwe account van Mail zetten ipv je huidige proberen te wijzigen?

Maar klopt het dat je G5 niet via airport gaat? If so, dan kun je ook de PB aansluiten op ethernet en kijken of dat het probleem verhelpt.

ik probeer nu het account opnieuw aan te maken maar bij de outgoing mail check blijft ie maar denken en denken en er gebeurd nog niets.

Nu zegt ie dat ie de server niet kan bereiken en dat ik moet checken of ik de outgoing mailserver info goed heb ingevult (smtp.xs4all.nl) die heb ik dus goed ingevult.

ik weet hhet nu echt niet meer…

Zit je wel op Internet via xs4all? Ik heb nl. ook wel 's dat denkfoutje gemaakt als ik met mijn PB via mijn vriendin's verbinding (Wanadoo ipv Home) mail ging versturen. Ontvangen gaat dan prima; versturen niet.

ja, ik heb adsl van xs4all en ik heb letterlijk de instellingen van mijn ( wel functionerende) desktop gekopierd

Misschien even in je sleutelhanger kijken (of je iets vreemds ziet qua wachtwoorden etc) en de accountgegevens wissen en daarna alles opnieuw instellen. :?

geen keychain passwords die kunnen blokkeren...........

Misschien rare vraag, maar heb je meerdere emailaccounts? Ik kan bij mij ook maar via 1 account post versturen. Waarom weet ik eigenlijk ook niet. :o

Bel voor de grap eens met xs4all. Daar zitten nog wel eens mensen die daadwerkelijk snappen hoe een mac werkt... Laat in geval van succes ook nog eens weten wat er nou mis was.

2 accounts maar die hebben altijd beide gefunctioneerd.

Ik ga inderdaad xs4all bellen, de reden dat ik xs4all heb is deels vanwege de helpdesk

ik houd julllie op de hoogte

hier dan toch het antwoord.

de firewall op de desktop stond wel geactiveerd.
dan doet ie dus niks blijkbaar