Kan geen netwerkprinter vinden

Hoi,

Mijn G4 met OS X 10.2.8 zit aangesloten in een klein thuis netwerk. Onze printer is aangesloten op een XP machine, ook in datzelfde netwerk. Deze printer is een Epson Stylus CX 3650 en staat geshared.
Mijn G4 kan met geen enkele mogelijkheid deze printer vinden. Mijn iBook G3 met os X 10.3.9 kan de printer wel vinden, maar kan er niet mee printen. De printer is wel Mac compatible. Ik krijg op mijn iBook de foutmelding: NT_STATUS_ACCESS_DENIED.
Wie kan mij hiermee helpen?

Hoi,

Mogelijk is dit een rechtenprobleem; je moet bij het voor de eerste maal verbinding maken met de printer je username en wachtwoord ingeven waarmee je normaal onder XP inlogt.

Ik heb een thuisnetwerk met Windows XP Home en een iBook G4 met OS X 10.3. Op de PC is een HP all-in-one aangesloten.

Ik kan op de iBook zowel bestanden op de PC raadplegen en schrijven, als de printer aansturen. Het printen op de iBook wacht keurig tot de PC is aangezet.

Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:

• Filesharing op de PC aanzetten en een share maken (iedereen kan alles)
  • Met de finder surfen naar de workgroup (MSHOME in mijn geval), naar de server (DELL heet mijn XP-PC) en dan naar de share. De eerste keer wordt gevraagd om een username en wachtwoord, dit is de username waarmee je op de XP-PC inlogt. Zonder deze gegevens is er geen toegang
  • Printersharing aanzetten (iedereen mag alles)
  • Nieuwe printer aanmaken, Windows printing hierbij kiezen, naar de printer browsen (alweer wordt hier om username en wachtwoord gevraagd). Voor de driver heb ik van een HP dj 950 gebruik gemaakt, ook al heb ik een all-in-one. Deze driver zit standaard bij MacOSX, en die van mijn all-in-one niet.

Ik heb expres deze stappen gedaan omdat printersharen iets moeilijker in te stellen is (een extra variabele, de printerdriver). Nadat filesharing werkt, weet je in elk geval dat het technische deel loopt.

Succes!