Kan geen software meer installeren

Ik ben een nieuwe Mac gebruiker en heb de laatste dagen op diverse forums gezocht naar een oplossing, maar helaas. Problemen: - Software update toont updates, maar freezes/blijft hangen zodra ik op installeer klik - Accounts, Beveiliging en Delen in systeemvoorkeuren blijven hangen als ik er op klik - Schijfhulpprogramma blijft hangen als ik een disk selecteer - Onyx gedownload, maar installatie blijft ook hangen; kan geen programma's meer installeren

Oplossingen geprobeerd:

• via de originele installatie cd “repair disk” en “repair permissions” gedaan, maar dit helpt niet. Geven beide ook geen errors.
  • plist files met SoftwareUpdate verwijderd, helpt ook niet

Elke suggestie voor een oplossing wordt hooglijk gewaardeerd!

Even doorgeven welke mac je hebt en over welke software je hebt. Ik denk persoonlijk dat er iets helemaal mis is met je priveleges. Heb je die al hersteld met je disk-utility?

iMac PowerPC G4 (3.3) en ik gebruik OSX 10.3.5 met daarnaast allerlei grafische programma's. Het probleem is dat ik Disk Utility niet kan openen (blijft hangen). Als ik repair permissions doe m.b.v. de installatie cd krijg ik geen errors te zien.

Dank voor je snelle reactie!

Combo update naar 10.3.9 proberen misschien?

Heb je misschien Haxies (application enhancers) geinstalleerd. deze willen de werking van je mac nog al eens verstoren. Meteen deleten dus!

Bij mij gaf dit namelijk ook probemen na het installeren van Tiger, Mailtjes konden niet meer worden gevonden. Alles opgelost door de enhancers te verwijderen.

Kan natuurlijk bij jou iets anders zijn.

Apple helpdesk al gebeld?

Als je goed nadenkt lijkt hete rop dat je idd per abuis iets ge-installeerd hebt watniet op 10.3 thuis hoort of er mee conflicteerd. Ik heb vroeger ook wel eens verkeerde versies extensies meegekrepen met o.a. Omnipage. Ik zou maar eens uitzoeken welke versies van die grafische programma's bij je 10.3.(5 naar 9) horen. Daarna geheel opnieuw installeeren lijkt me zo.

Misschien is dit een beetje te voor de hand liggend (ik doe ook maar mijn best!) : omdat je ook de dskutility niet kunt gebruiken zou ik de boel proberen te herstellen met de installatie cd. Doe de cd in de computer/doe de computer uit/start op met de c-toets ingedrukt/kies de taal/ ga naar links-boven/ click "diskutility" of i.d. aan(ben de naam vergeten)/ voer herstel van bevoegdheden en reperatie uit/ verlaat dat programma weer/ houdt de Alt-toets ingedrukt/ verlaat ook "installer/ komt gaulloise-blauw venster/ wacht tot balletje ophoudt met draaien/ click nu op de rechter pijl./ Je computer start weer op. Succes!

Dat heeft hij dus al gedaan Sedikit. :D Lukt het met die ComboUpdater? Gooi anders de .plist van Schijfhulpprogramma eens weg en kijk of hij dan wel start. Log eens in op een andere gebruiker en kijk of zaken daarin wel werken. Zijn er dingen die je gedaan hebt voordat het probleem zich voordeed? Inderdaad een progje geïnstalleerd dat de boel mogelijk de soep in heeft gedraaid?

Wanneer je Schijfhulpprogramma draait vanaf de installatieCD, dan geeft hij helemaal niets aan? Ook geen reparaties of herstel van permissies? Heb je DiskWarrior om je directory eens te ‘rebuilden’?

:D Dank voor de vele en snelle reacties! Ik heb net het volgende geprobeerd en het lijkt te werken: - Folder preferences in HomeLibrary verplaatst naar desktop - restart en daarna ging de Software update automatisch lopen (is nog bezig); dit lijkt te werken. Met dank aan Kappy en MacJack van het Apple support forum.

Mogen we daaruit concluderen dat een groot deel van je preferences defect is? :|

Geen idee of ze defect zijn, maar in ieder geval wel conflicterend. Alles loopt nu weer als een zonnetje - stukje sneller dan voorheen - en ik heb inmiddels ook Onyx geïnstalleerd en ga Disk Warrior nog aanschaffen. Mij krijgen ze vanaf nu niet meer gek :)

Mooi dat het op die manier was op te lossen. Ik zal ook een keer de hele map met preferences verplaatsen als ik problemen heb, eens kijken of dat het oplost. Maar ja moet ik ze eerst krijgen... :P Of tart ik het lot nu teveel... Even afkloppen? :o