Kan goPod schadelijk zijn voor je Ipod?

nou heb ik van dat programmatje gopod gehoord maar kan het ook je ipod beschadigen want der staat wel bij we're not responsible for any damage to the ipod dus dat komt wel verdacht over...

wat zijn jullie ervaringen?

wat moet het programmaatje doen? heb je een link naar die webpagina? zo weet ik niet waar het over gaat...

op zich kan je software instaleren op je iPod en als dat fout gaat je iPod opnieuw voorrzien van een besturingssysteem…

(dat ze zich niet aansprakelijk achten voor beschadiging aan je iPod zouden ze er ook neerzetten als er geen risico was)

[quote:a2c30933b3="orli123"]nou heb ik van dat programmatje gopod gehoord maar kan het ook je ipod beschadigen want der staat wel bij we're not responsible for any damage to the ipod dus dat komt wel verdacht over...

wat zijn jullie ervaringen?[/quote:a2c30933b3]

welnee, niks verdachts aan, zo’n “disclamer” zal je altijd zien bij dit soort software, zodat je achteraf niet bij hun hoeft te gaan klagen als het mis mocht gaan.
Maar je kan het gerust doen, het is in een paar tellen gepiept en het werkt gewoon.

Het enige wat [url=http://mac.softpedia.com/get/iPod-Tools/goPod.shtml]gopod[/url] kan beschadigen, is je gehoor.

En je garantie.

nou probeer ik het te doen maar hij kan geen ipod detecten terwijl het bij itunes zonder problemen verloopt .. kan het toch te maken hebben met het volgende wat ik op internet tegenkwam..

[i:5e61cd74a2]Re: iPod Updater 2004-11-15 Released(Score: 0)
by Nameless Lad on Nov 20, 2004 - 04:57 AM
Don’t update if you want to play loud on an EU iPod.

goPod/iMod no longer works on EU iPod’s after the 2004-11-15 update. [/i:5e61cd74a2]

[/img]http://www.ipodhacks.com/article.php?sid=1129

Hij werkt wel, ff zoeken naar de laatste versie.

http://gopod.free-go.net/index_en.htm

[quote:72588ce433="arneblk"]Het enige wat [url=http://mac.softpedia.com/get/iPod-Tools/goPod.shtml]gopod[/url] kan beschadigen, is je gehoor.[/quote:72588ce433]

En je oordopjes

[quote:742cf3f025="pietjepuk6546"][quote:742cf3f025="arneblk"]Het enige wat [url=http://mac.softpedia.com/get/iPod-Tools/goPod.shtml]gopod[/url] kan beschadigen, is je gehoor.[/quote:742cf3f025]

En je oordopjes[/quote:742cf3f025]

Ze kunnen het geluid gewoon aan, op de United States ipod zit ook geen begrinzing hoor

ik heb het bestand gedownloadn, maar volgens mij kan allen apple dit bestand opene. en helaas draai ik nog steeds op windows :( hoe kan ik dit oplossen, zodat ik goPod ook op mijn iPod kan?

Waarom lopen kloten met de firmware als het ook gewoon via iTunes kan ?

Alle nummers selecteren, info opvragen, en volume verhogen met 1 tot 100 %. Nummers opnieuw naar je iPod kopieeren, en ineens kan je iPod tot 2 keer zo hard, ZONDER software of firmware hacks waarmee je je garantie ook nog eens kunt verspelen.

[quote:0a4f71f24c="unSOUND"]Waarom lopen kloten met de firmware als het ook gewoon via iTunes kan ?

Alle nummers selecteren, info opvragen, en volume verhogen met 1 tot 100 %. Nummers opnieuw naar je iPod kopieeren, en ineens kan je iPod tot 2 keer zo hard, ZONDER software of firmware hacks waarmee je je garantie ook nog eens kunt verspelen.[/quote:0a4f71f24c]

Niet waar, het volume dat de iPod output blijft gedempt. De feature van iTunes om het volume te verhogen is alleen voor ‘stille’ liedjes. Het zal werken met liedjes die een normaal volume hebben, maar het zal er niet voor zorgen dat je iPod luider afspeelt…

O wel degelijk, geloof me.

Ik heb het volume hier ook omhoog gegooid, en de iPod speelt ze nu echt wel een stuk harder.

[quote:101c3ce3c4="martijngrootens"]wat moet het programmaatje doen? heb je een link naar die webpagina? zo weet ik niet waar het over gaat... [/quote:101c3ce3c4]

waarom reageer je dan :? zo kan ik ook aan 1400 posts komen :wink:

ikzelf heb het ook een tijdje gebruikt, maar merkte na een tijdje dat ik hem eigelijk altijd wel iets te hard had staan. ondertussen is de mijne alweer een tijdje ge"capt" en heb ik totaal geen gevoel dat ik volume mis. (originele koptelefoon of MacAlly-PodPro). Uiteindelijk is een beveiligde ipod dus echt zo gek nog niet!

en inderdaad, het kan ook prima in itunes! Alleen moet je dat bij nieuwe muziek weer steeds aan gaan passen, terwijl dat met een druk in goPod niet hoeft.

[quote:e9a0f3a027="unSOUND"]Waarom lopen kloten met de firmware als het ook gewoon via iTunes kan ?

Alle nummers selecteren, info opvragen, en volume verhogen met 1 tot 100 %. Nummers opnieuw naar je iPod kopieeren, en ineens kan je iPod tot 2 keer zo hard, ZONDER software of firmware hacks waarmee je je garantie ook nog eens kunt verspelen.[/quote:e9a0f3a027]

omdat dit je muziek verkloot

Nee mekker, die aanpassing hercodeert namelijk niet, maar geeft alleen door aan iTunes en de iPod dat hij ze harder mag afspelen. Er wordt dus niet gekloot met de bestanden of de kwaliteit, alleen wordt met deze aanpassing de mogelijkheid om een hoger volume te geven dus geforceerd, op dezelfde manier als dat GoPod en iPod Volume Booster het doen, met als verschil dat je niet aan de firmware van je iPod komt.

't was wat ongenuanceerd uitgedrukt maar als je het volume in itunes omhoogzet worden vooral de hoge tonen verschikkelijk schell, als je echter je ipod "gopod" blijven de tonen zuiver.

Er zijn 2 manieren om in iTunes het volume op te krikken, via de voorkeuren, en via de info van een track. De optie via de voorkeuren heeft inderdaad een slechte werking, maar de manier via de info van de track toch echt niet hoor... althans, bij mij...

Zou het eigenlijk eens moeten testen met 2 iPods… zal morgen eens proberen.

hmm..via voorkeuren kan ik niet vinden ik had het idd over de onder info optie, ik heb een G3 ipod, voordat ik van gopod gehoord had had ik via die manier alle volumes omhoog gezet maar dit was niet om aan te horen vooral in piano stukken. beethoven zou zich in z'n graf omdraaien als ik m'n ipod niet ge gopod had.

Ik heb een G4 iPod, wellicht gaat die firmware er anders mee om ?!

Anna heeft een G3 iPod, ik zal morgen eens kijken of ik verschil hoor met de mijne, dan zou het een firmware kwestie kunnen zijn…

:frowning: