Kan iemand een Subversion bug bevestigen?

Ik weet niet of iemand hier subversion gebruikt onder Tiger, maar ik heb een nasty bug als ik probeer te connecten op non-existant subversion hosts/urls (soms maak ik een typ foutje).

Mijn vraag is dus of iemand die Subversion en Tiger heeft het volgende commando wilt testen in de Terminal:
[b:b31b8300e5]Ik raad aan om het te testen als je niks belangrijks aan het doen bent[/b:b31b8300e5]

[code:1:b31b8300e5]
svn co svn://svn.edgewall.com/trunk/testing
[/code:1:b31b8300e5]
Dit resulteert in een hangende process op mijn powerbook, ik kan het ook niet terminaten met CTRL+C of sudo kill -9 <pid> in een andere shell… en nog erger, heel OS X blijft hangen na een tijd en de enigste manier is een hard reset.

Ik gebruik de Subversion package van: http://homepage.mac.com/martinott/Subversion-1.2.1.pkg.zip
maar heb ook al eigen build gecompiled wat het zelfde resultaat geeft…

Hey, Ik kan het voor de moment niet testen omdat mijn iMac G5 voor de 4de keer in panne staat. Maar ik kan wel in ieder geval vertellen dat aan de hand van jou verhaal er eerder een bug zal zitten in Mac OSX dan in svn. De taak van een OS bestaat erin al zijn programma's in de hand te houden, dit doet het dus blijkbaar niet op jouw machine.

http://svn.haxx.se/users/archive-2005-07/1027.shtml

cool, ik had heel veel google queries gedaan maar kon niet echt iets relevants vinden, thx ;)

Het blijft toch wel ook een bug in OS X zoals LoveBug heeft aangegeven. als men dit zou runnen op bijv een remote colocated OS X Server machine met vershillende users zou iemand deze moeten resetten.

nou, ik heb het ook even getest, en inderdaad, het werkt niet helemaal zoals het zou moeten... grappig dat ik hier nog niet tegenaan gelopen was, maak ik zeker niet zo veel typefouten :D

Eens kijken of we ook nog een bug report ofzo kunnen melden.

Niet een bug voor inleggen. Die mailing list post wordt gelezen door de ontwikkelaars van SVN.

Het is dus al bekend en er zal vast redelijk vlot een bug melding voor komen.

Ik heb al een mogelijke bug fix gestuurd naar de mailing list van subversion voor review.

De bug zit hem echter in OS X/Darwin, hier is de proof of concept code:

[code:1:5bd7caf356]/*
Unkillable process proof of concept code. Tested on Mac OS X 10.4.2.
WARNING: If you run this you will most likely have to manually force a hard reboot.
*/
#include <stdlib.h>
#include <sys/types.h>
#include <sys/socket.h>
#include <netinet/in.h>

#include <strings.h>
#include <stdio.h>

int main(void)
{
struct sockaddr_in server;
int sock, rc;

sock = socket( AF_INET, SOCK_STREAM, 0 );

bzero(&server, sizeof(server));
server.sin_family = AF_INET;
server.sin_port = htons(12345);
server.sin_addr.s_addr = inet_addr("localhost");

printf("Try killing this process…n");

do {
rc = connect(sock,
(const struct sockaddr *)&server,
sizeof(server));
} while (rc == -1);

return 1;
}[/code:1:5bd7caf356]

Weet niet of er al een bug report is gedaan naar Apple, zal later deze avond even kijken.

Edit: ik kan alleen bugs reporten en niet zoeken of bekijken. dus heb het maar gewoon gemeld.

Damn, echt zo simpel.