Kan iemand MacOS hacken?

Hi allemaal,

Ik vroeg iemand te helpen bij mijn FB account en dit bleek een gevaarlijke hacker te zijn. Ik kon niet meer inloggen omdat ik geen toegang meer had tot de 2FA app.

Anyway. Ik met mijn stomme hoofd had hem betaald met giftcards, mijn FB wachtwoord gegeven… heb hem ook screenshots gestuurd via whatsapp.

Later bleek hij idd 2FA te kunnen omzeilen, heeft na dreigementen mijn wachtwoord veranderd.

Nu dreigt hij om me te hacken en zelfs MacOS… kan dit eigenlijk zomaar? Hij zegt dat hij gevaarlijk is en dat ik niet zomaar van hem af kom.

Hoe ben je bij die iemand terecht gekomen? Dit klinkt eerder als een verhaal voor de politie.

Alles kan gehacked worden. Alleen is MacOS wel één van de veiliger systemen. Belangrijkste is dat je zelf goed op je Mac past. Dus een goed wachtwoord, backups maken, niet op rare links in mails klikken. Niet zomaar software installeren etc.

Hij zegt dat hij Linux gebruikt enz en dat hij kan laten zien hoe ver hij al is…
Weet niet wat ik moet denken? Kennelijk heeft hij dus wel echt de skills

Het kan toch dat iemand je echt hackt en dan geld van je vraagt om te stoppen?

Wat kan de politie hiermee doen?

Stoere taal. Niet in meegaan. Zorg ervoor dat je je digitale persoon goed beschermd. En denk er aan: de meeste hackers bluffen voor het grootste deel. Geloof niet wat ze zeggen.

@tarun Maar ze zijn hacker… dan willen ze toch juist hacken? Of begrijp ik het verkeerd? Vind het gewoon scary de dreigende taal die hij spreekt en me nu dus ook iedere dag stalkt met een ander nr

En hij is blijkbaar wel in staat geweest om met mijn wachtwoord 2FA op Facebook te omzeilen, daar heeft hij toch echt de skills voor? Ik heb hem geen 2FA code gegeven want daar had ik nou juist geen toegang meer

Omzeilen van 2FA met alle gegevens die je hem gegeven hebt is niet bepaald hoog niveau hacken. Alles wat je vertelt klinkt naar een nogal naïeve persoon (jij) die zich laat lastigvallen door een vervelend manneke met een grote bek. Hop hop naar de politie

1 like

Vooral niet meer betalen. En NOOIT je wachtwoord aan anderen geven.

Kan je nog in je Facebook-account? Zo nee, kan Facebook je niet helpen?

Nou ik krijg zowaar een google verification code per sms…. Hij is dus ook al met mn gmail account bezig…

Heb je soms voor beide accounts hetzelfde wachtwoord? Zo ja, meteen je wachtwoord van je Google account wijzigen (én alle andere accounts met datzelfde wachtwoord!).

@ome-kor Nee niet hetzelfde lijkt er niet eens op

Gelukkig. Ik denk dat hij geprobeerd heeft om met je FB wachtwoord in je Google account te komen. Verder wil hij je natuurlijk bang maken, zodat je weer aan zijn eisen toegeeft.

1 like

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gekregen.

@ome-kor je krijgt alleen een google verificatiecode als het wachtwoord klopte…. En mijn gmail heeft een totaal ander wachtwoord

@TheBigZ via fb groep

Ik weet niet wat voor informatie je die gast hebt gegeven. Heb je voor de zekerheid het paswoord van je Google account veranderd?

@ome-kor echt alleen wachtwoord van Facebook, meer niet…

Ik neem aan dat je je Gmail e-mailadres gebruikt om in te loggen bij FB, dus dat weet ie. Daarom zeg ik verander je wachtwoord voor de zekerheid.

1 like