Kan ik 2x zelfde programma opstarten ?

Kan ik in Tiger eenzelfde programma dubbel laten starten ?

Ik verklaar mij nader: :innocent:

Gebruik nu Silverkeeper van LaCie om mijn interne HD te synchroniseren met een externe FireWire Disk. Hiervoor staan een aantal voorkeuren ingesteld alsook de source en destination map.
Silverkeeper laat maar één set toe, dus wil ik een backup synchroniseren van bv een andere externe schijf, dan moet ik telkens alle instellingen opgeven en ben ik de eerste instellingen kwijt.

Ik dacht nu om het programma Silverkeeper twee keer te starten, afhankelijk van de backup die ik wil maken (eventueel onder twee verschillende programmanamen). Zo zou ik dan in programma 1 de voorkeuren van de eerste set kunnen plaatsen en in programma 2 de voorkeuren van de tweede set.

Maar kan dat ? :?

Volgens mij kan het, ik heb het bij een paar programma's. Vereiste is wel dat je twee keer het programma op je computer hebt staan. Dus bijvoorbeeld twee keer de .app in je programma map ofzo. Vreemd trouwens dat er bij dat programma geen optie is om voorkeuren op te slaan.

Inderdaad, met de Calculator lukt het. Maar met Internet Explorer niet. Als je de kopie dubbelklikt bekom je hetzelde venster. Hangt dus wel af van de voorkeuren die moeten geladen worden.

Ik weet niet of het kan daar er ook in de bibliotheek in de map preferences een bestand wordt aangemaakt.

Als ik het programma 2x installeer dan zal (denk ik) het bestand in preferences worden overgeschreven.

:?

Ik heb in Silverkeeper meerdere sets die onafhankelijke van elkaar gebruikt kunnen worden.

Naast de naam van de set staat een “uitklappijltje” (hoe heet dat ding?) waarmee meerdere sets aangemaakt en beheerd kunnen worden.

Het is unix dus dat moet kunnen, denk dat dat vanuit de terminal moet, weet alleen ff niet hoe :oops:

:finderoud:

[quote:083e52504b]Ik heb in Silverkeeper meerdere sets die onafhankelijke van elkaar gebruikt kunnen worden.

Naast de naam van de set staat een “uitklappijltje” (hoe heet dat ding?) waarmee meerdere sets aangemaakt en beheerd kunnen worden.[/quote:083e52504b]

Perfect ! Dank je wel.
Heb het ook gevonden en geprobeerd, ik heb 2x opstarten niet meer nodig :stuck_out_tongue: