Kan ik alle Nokia's synchroniseren met iSync?

Weet iemand of je de nieuwe Nokia 6600 ook al kan synchroniseren met iSync op panther?

Ik denk het niet ... in deze lijst staat je Nokia er niet tussen:

http://www.apple.com/isync/devices.html

zou wel moeten..maar weet ik natuurlijk niet zeker...

Aangezien de 6600 gewoon gebruik maakt van het Symbian series 60 besturingssysteem net zoals de andere ondersteunde nokia's, lijkt mij dat dit zonder probleem moet werken. Dat kan ik alleen niet garanderen, heb het toestel nooit getest..

[quote:ae9111824d="2manydjs"]Aangezien de 6600 gewoon gebruik maakt van het Symbian series 60 besturingssysteem net zoals de andere ondersteunde nokia's, lijkt mij dat dit zonder probleem moet werken.[/quote:ae9111824d] Dit klinkt heel aannemelijk. Ik waag het er gewoon op en als het niet werkt dan zal het niet lang meer duren voordat het in een update wordt opgelost.

Arne,

Ik ben al een tijdje in het bezit van de Nokia 6600 en sync die (nagenoeg) zonder problemen met panther en Isync. Had ik uitgezocht alvorens de Nokia 6600 te kopen om er zeker van te zijn dat het zou werken. Hett gaat echter niet vanzelf, je moet het een en ander aanpassen om het geheel werkende te krijgen (uit all about symbian):

1. Open Folder System/Library/SyncServices/SymbianConduit.bundle/Contents/Resources/

2. Change the name of the file 3650AgendaMappings to 6600AgendaMappings

3. Change the name of the file 3650mappings to 6600mappings

4. Change the name of the file 3650.tiff to 6600.tiff 5. Edit in the file SupportedDevicesInfo the 3650 part to: <key>6600</key> <dict> <key>ATI3Response</key> <string>Nokia 6600</string> <key>AgendaDatabasePath</key> <string>c:systemdatacalendar</string> <key>AgendaMappingsPath</key> <string>6600AgendaMappings</string> <key>ClassId</key> <string>5243396</string> <key>MappingsPath</key> <string>6600mappings</string> <key>iSyncIniPath</key> <string>c:systemiSync.ini</string> </dict> 6. Edit the file SymbianConduit_phones.plist: <dict> <key>Nokia–separator–Nokia 3600</key> <string>symbiantool</string> <key>Nokia–separator–Nokia 6600</key> <string>symbiantool</string> <key>Nokia–separator–Nokia 7650</key> <string>symbiantool</string> <key>Nokia–separator–Nokia N-Gage</key> <string>symbiantool</string> <key>SONY ERICSSON–separator–7130501-BVP800 </key> <string>symbiantool</string> <key>SONY ERICSSON–separator–1021011-BVP810 </key> <string>symbiantool</string> </dict>

5. Have fun with your Mac and your 6600 !!!

Ik heb de bovenstaande aanpassing uitgevoerd en voila, het werkt. De 6600 geeft aa nhet eindee een foutmelding maar die is niet relevant, alle info wordt keurig netjes gesynct!

Succes…

Bedankt voor de info!! Hier was ik ook al druk naar op zoek.

Joost: weet je ook of dit werkt met bv een 6610?

Joost, bedankt voor je hulp. Ik heb 1 probleempje, ik krijg het niet voor elkaar om SymbianConduit_phones.plist: (stap6) te overschrijven. hij maakt er dan een OmniOutliner Document van...

Weet jij raad?

(PS.als je wilt heb ik een geschikt 6600.tiff plaatje voor je)

Arne,

De SymbianConduit_phones.plist overschrijf je door deze eerst op te slaan op de desktop en daarna terug te kopieren naar zijn oorspronkelijke plek. Je moet dan je root paswoord ingeven en dan overschrijft osx het ‘oude’ bestand.

Succes,

Paul,

Dat weet ik niet zeker maar als de naam 6600 vervangt door 6610 en de oorspronkelijk files die aagepast moeten worden kopieert aloverens ze aan te passen dan kan het zeker geen kwaad om te proberen. Overigens denk ik dat met de juiste aanpassing het wel zal werken maar heb dit niet kunnen testen…

Succes

Ik heb hem na veel lezen hierover ook aangeschaft. De Nokia 6600.

Ik ben up-to-date qua software en heb ook de SymbianConduit.bundle.zip

Alleen komt op mijn computer de map System/Library/SyncServices niet voor
rara hoe kan dat en hoe moet ik nu verder?

Hans de Bijl