kan ik deze beamer aansluiten op deze ibook?

Hallo, ik heb hier een ibook 366 Mhz (poederdoos) staan en zou er graag systeem 10 op willen zetten om er vervolgens een beamer op aan te kunnen sluiten weet iemand misschien of dit kan met deze ibook, ik zie wel iets staan over video uitgang, maar weet niet of die geschikt is voor de beamer.

[img:d8282c8a58]http://www.daantje.info/macosx/specs.jpg[/img:d8282c8a58]

Hier zijn de specs van de beamer te vinden

verder zie ik bij de specs van de beamer een resolutie staan van 1024 x 768 en de ibook is max. 800 x 600 maakt dat uit?

Ja, moet volgens mij wel mogelijk zijn. Het zal alleen niet via de standaard vga-route gaan, omdat er op de iBook geen vga-uitgang zit. Je zult een av-kabel nodig hebben. De resolutie lijkt mij niet het grootste probleem. Werken zal het wel, maar de kwaliteit zal niet bijzonder zijn. De iBook zal proberen een tv te immiteren.

[quote:23eabfcad4="frans de reijdt"]Hallo, ik heb hier een ibook 366 Mhz (poederdoos) staan en zou er graag systeem 10 op willen zetten om er vervolgens een beamer op aan te kunnen sluiten weet iemand misschien of dit kan met deze ibook, ik zie wel iets staan over video uitgang, maar weet niet of die geschikt is voor de beamer.

[img:23eabfcad4]http://www.daantje.info/macosx/specs.jpg[/img:23eabfcad4]

Hier zijn de specs van de beamer te vinden

verder zie ik bij de specs van de beamer een resolutie staan van 1024 x 768 en de ibook is max. 800 x 600 maakt dat uit?[/quote:23eabfcad4]

vraagje, heeft niets met je beamer toestand te maken hoor. maar welk programmatje is dit nu weer?
ik had het vroeger, maar ben de naam vergeten.

dat is [url=http://www.mactracker.ca/]mactracker[/url]

en dan nu nog een antwoord op mijn vraag :stuck_out_tongue:

In principe kan het. De kwaliteit van het beeld is echter niet super, aangezien je het via een composietaansluiting moet doen; de welbekende tulp- of s-video aansluiting. Dit wordt zowel door je iBook als de beamer ondersteund. Een vga-aansluiting zou echter een stuk scherper beeld geven. Ik weet echter niet of de beamer ook 800x600 ondersteund; ik gok van wel.

Je zult in ieder geval, als je die nog niet hebt, een kabeltje moeten hebben voor je iBook zodat je er een video-signaal uit krijgt.

Dankje Tricksel. Was precies wat ik ook al zei in andere woorden.

maar is voor mij wel beter te onthouden als ik het twee keer lees ;)

in ieder geval heb ik liever een paar reacties die op elkaar lijken dan geen…

[quote:e875a7b087="frans de reijdt"]in ieder geval heb ik liever een paar reacties die op elkaar lijken dan geen....[/quote:e875a7b087]

Ja, dat is ook zo.

:D

Dat was ook precies de reden waarom ik het nog een keer postte in andere woorden; hoe meer eensgezinde antwoorden, hoe aannemelijker :slight_smile:

Eeh als je uit stuurd via composiet stuur je een pal (tv) signaal uit en dat heeft een rez van ong 720*576 . ongeveer want pal werkt met lijnen. het kan dus wel, voor video is het geschikt, maar minder voor je gewoone computer werk.

M