Kan ik mijn iPod in mijn dock laten zitten?

Sinds kort heb ik een Universal Dock. Erg leuk dat hij mijn iPod op kan laden. Maar nu is de iPod al een tijdje volledig opgeladen. Kan ik hem dan in het dock laten zitten, of moet hij er uit als ie opgeladen is?

volgens mij kan het geen kwaad, ik laat hem ook vaak genoeg nog een paar uur in het dock zitten :)

Het beste is dat als je de mac afzet dat je ook je ipod unplugged en afzet.

Als je een iPod aangesloten laat met een usb kabel en de computer uit zet, loopt de accu van de iPod leeg. Ik neem aan dat dit ook gebeurt als je een dock gebruikt. Laat je de computer aan, dan zal hij hem op gaan laden als het goed is.

De iPod zit via de stroomkabel in het stopcontact. Dus niet aan de computer.

In dat geval heb ik niets gezegd.

Misschien hoort wat ik nu wil zeggen in de afdeling "wat heb ik vandaag geleerd", maar sinds dit ook over het U. Dock gaat, post ik hier maar.

Mijn zus heeft een iPod mini. Zelf heeft ze verder geen ander accessoires. Ze wilde dus iets dat je iPod kon opladen maar ook iets waardoor je je iPod kon aansluiten op je tv/stereo. Ik wist zelf niets over de U.Dock, maar ik wist wel dat het dat kon. Dus ik raadde het U. Dock aan.
Heeft ze het net gekocht…voor 40 pleurootjes en nog een audiokabel erbij.
Bleek het dat je het nog aan je compu moest aansluiten om hem op te laden (via die kabel)…tja…dan kan je ook al doen zonder dat ding. Dat is sowieso een weggegooid vernuftje. Ze heeft juist die echte oplader NIET gekocht, omdat ze dacht dat het U. Dock dat kon doen dmv. een stopcontact. Tja…dat was dus al dubbelop.
Tweede was dat de audiokabel alleen al (van 5 pleuro) genoeg was om haar iPod te verbinden met de stereo/tv. Wat heeft ze nu nog aan dat U.Dock? Niks! Behalve dat het daar mooier op haar bureau kan liggen. Voor de rest niks! En dat voor 40 pleuro? Of ze kan nog die afstandsbediening gaan kopen voor 30 euro…no way dus…op apple.com stonden al veel negatieve opmerkingen over dat product. Tja en ze heeft niets aan die S-poort…want ze heeft een mini.
Volgende keer maar echt veel beter uitzoeken voordat ze nog een keer een accessoire koopt.

hmmmm :?

Ik heb eerlijk gezegt helemaal geen problemen met de iPod + Dock.
Ik kreeg er namelijk een snoer met usb uitgang en een stekker bij incl. transformator met usb ingang… dus gewoon aan te sluiten in het net.
Verder voor de rest ben ik het met je eens dat de Dock eingelijk gewoon een gadget is.
Maar het oogt wel mooi als ie naast onze sterio staat… :wink:

WAT???? Kreeg jij die kabels er INCL. bij???? Waren ze inbegrepen in die €40?? Das echt een rip off voor mn zus dan. Heb hm trouwens niet in de Apple Store zelf gekocht....maar bij de Media Markt........zal toch niet moeten verschillen? Kreeg jij die oplaaddoos (weet niet hoe dat ding heet) waardoor je je iPod kunt opladen in de stopcontact er gewoon bij?? Dat ding kost apart al €30.

Mensen, jullie gaan [i:6d9131ed19]offtopic[/i:6d9131ed19] ;)

Ik wil graag weten of de iPod in het dock kan blijven zitten, terwijl het dock aangesloten zit aan de stroom. De iPod zegt dan namelijk ‘Opgeladen’. Hij staat dan dus alleen in het dock omdat dat handig is, en mooi staat. Niet meer om op te laden. Maar kan dit?

Tja......als er niks ontploft wel..... :P

Jah, je kan zelf ook wel veronderstellen dat als ie niet meer moet opladen je hem dan ook niet aan de stroom moet hangen. Wat ik dan soms wel doen is het kabeltje achteraan uit het dock halen en hem er gewoon voor 'de show' laten instaan. (vind ik hem meestal makkelijk terug ook :P )

[quote:92b0536a6b="Poeky"]WAT???? Kreeg jij die kabels er INCL. bij???? Waren ze inbegrepen in die €40?? Das echt een rip off voor mn zus dan. Heb hm trouwens niet in de Apple Store zelf gekocht....maar bij de Media Markt........zal toch niet moeten verschillen? Kreeg jij die oplaaddoos (weet niet hoe dat ding heet) waardoor je je iPod kunt opladen in de stopcontact er gewoon bij?? Dat ding kost apart al €30.[/quote:92b0536a6b]

eeeh… ik heb em wel bij een mac-shop gekocht en bovendien heb ik een iPod Photo… (60gig)
ik weet niet of dát ook nog een verschil maakt?? De tulp kabels en de doc moest ik er wel appart bij kopen hoor! maar de aansluiting naar het energie net kreeg ik bij de iPod.
En media markt LIJKT goed koop… zonder de gadgets…

[quote:38ed145a7b="pietjepuk6546"]Jah, je kan zelf ook wel veronderstellen dat als ie niet meer moet opladen je hem dan ook niet aan de stroom moet hangen. Wat ik dan soms wel doen is het kabeltje achteraan uit het dock halen en hem er gewoon voor 'de show' laten instaan. (vind ik hem meestal makkelijk terug ook :P )[/quote:38ed145a7b] Ja, nou ja ik gebruik hem dus ook als standaard. Ik vind het ook een beetje stom staan om je iPod naast je dock te leggen. Waarvoor heb je die dock dan gekocht? Ik vraag me alleen wel af of het ook daadwerkelijk schadelijk is voor je iPod als je hem er wèl in laat zitten.

Ik denk dus van wel omdat je de batterij (die dan vol is) nog altijd onder spanning laat staan terwijl ie niet meer kan opladen.

Mijn eigen ervaring: je kunt hem er weken in laten zitten, maar hij loopt sneller leeg dan dattie unplugged is. Dit omdat je hem meteen kan laten reageren op het oogje, wat uiteraard stroom eet.

Je kan toch gewoon de dock van de computer los maken ?

Jazeker, ik gebruik hem het meest buiten m'n computer (om hem aan m'n stereo te hangen)