Kan ik OSX gebruiken op mijn G4 450 Mhz?

Hoi,

Ik had graag geweten of ik OSX kan gebruiken op mijn G4 Mhz? Is deze mac niet te erg verouderd om deze software soepel te draaien? Ik heb een intern geheugen van 256 mb maar ben best bereid dit uit te bereiden.

Welke versie van OSX kan ik best nemen?

Hartelijk bedankt,
Dirk

steek daar nog 512 ram bij en misschien een nieuwe 7200 rpm HD en dat moet goed lukken!

Ja hoor. Kan makkelijk. Ik heb OS 10.2 draaien op een iMac 450 (G3) met 128 MB. Loopt prima. Als ik jou was zou ik in jouw mac 512 of meer laten zetten. Dan het OS wat je zelf wilt (persoonlijk zou ik 10.3) doen. En je zult zien dat het perfect werkt.

Op mijn eigen Mac (G4 dual 867, 1GB RAM) draai ik 10.3. Natuurlijk is dit een (iets) sterkere computer. :slight_smile:

Geen probleem. Afhankelijk van de eisen die je zelf stelt aan de "soepelheid". Bij wijze van proef heb ik zelfs op een iMac (G3 - 333 MHz, 96 MB) versie 10.2 gezet. Zelfs daarop werkte het redelijk.

Ander commentaar: geheugen is altijd goed, hoe meer, hoe beter…

Hier staat 10.3.5 op een aaimek 266 mhz met 160 mb ram, gaat dikke prima! En inderdaad hoe meer ram, hoe beter.

Geen probleem hoor! Misschien iets meer RAM er insteken, als je dat wil doen.

Ik draai Panther! op een beige G3 met 233 Ghz, 320 RAM en een grafische kaart van slechts 6 MB VRAM. En ben superblij dat ik via een draadje op dit forum ben kunnen overschakelen van Jaguar (10.2.8 ) naar Panther op mijn oud macje!

(Zoals je misschien weet, wordt mijn macje door Apple niet ondersteund en weigert die normaal gezien te installeren :D)

Panther draait trouwens veel sneller en leuker op m’n oude mac! Het is een pracht van een juweeltje, zou zeker upgraden! :wink:

Ik heb 10.3.x staan op twee 400 Mhz machines en no problemo.

Eén daarvan heeft zelfs slechts 192 Mb geheugen en nog werkt alles naar behoren.

Hartelijk bedankt voor de reakties!! Ik wil ook een dvd-r van pioneer eraan hangen. Ik twijfel tussen de DVR-107 of 108. Wat zouden jullier doen? Kan ook een ander merk als superdrive functioneren. Ik wil graag IDVD gebruiken.

[quote:db8c0ea1b2="3sje"]Geen probleem hoor! Misschien iets meer RAM er insteken, als je dat wil doen.

Ik draai Panther! op een beige G3 met 233 Ghz, 320 RAM en een grafische kaart van slechts 6 MB VRAM. En ben superblij dat ik via een draadje op dit forum ben kunnen overschakelen van Jaguar (10.2.8 ) naar Panther op mijn oud macje!

(Zoals je misschien weet, wordt mijn macje door Apple niet ondersteund en weigert die normaal gezien te installeren :D)

Panther draait trouwens veel sneller en leuker op m’n oude mac! Het is een pracht van een juweeltje, zou zeker upgraden! ;-)[/quote:db8c0ea1b2]

Ik kan dat draadje niet vinden hoe panther instaleer op een beige G3 van 433Mhz :oops:

Geen probleem heb hier zelf een g4 450 staan die Panther draait. Alleen adviseer ik je wel om een stuk meer ram inteplaatsen maar dat is het geld tegenwoordig niet meer. Kan nog jaren mee.

Thuis een imac 400mhz staan die alles draait met 256mb. Beetje op leeftijd maar niet storend

ik heb OSX gedraaid op een iBook G3 500 Mhz. daar zat wel 512MB RAM in. veel geheugen schijnt OSX wel prettig te vinden . . .

[quote:e70d571ced="bijker"]Ik kan dat draadje niet vinden hoe panther instaleer op een beige G3 van 433Mhz :oops:[/quote:e70d571ced] Zoek even XPostFacto op via VersionTracker, vanonder staat op die page nog wat info, maar was voor mij niet nodig.

Het progje runnen, beveelt wat updates en zo aan, liet XPostFacto even doen (duurt wel ff), daarna stak ik de 1ste CD van panther erin en zei ik tegen XPostFacto om daarmee op te starten (denk ik, je ziet dat wel) Het wijst in ieder geval alles vanzelf uit! Mijn macje herstartte en de installatie ging supervlot, de ene CD na de andere en daarna nog een herstart en ik werktte met Panther (en werk er nog steeds mee) :slight_smile:

Ik heb een powerbook G3 fw 400mhz en 384 mb ram en systeem 10.3.5. Alles werkt perfect en mijn powerbook is sinds systeem X alleen nog maar sneller geworden! Ben er nog steeds zeer tevreden mee.

Kan makkelijk!

Het aller-oudst wat ik heb zien draaien was 10.3 op een iMac G3 266 met 512 MB RAM. Is het snel? neen. Heb je Exposé? Neen.

Maar het draait wel.

Ik heb 10.3.5 op mijn, net uit de dood herrezen maar helaas nog steeds uit elkaar liggende, iMac 266 met 160MB ram draaien. Werkt het? Ja, prima. Is het snel? Nee, niet super. maar snel genoeg bij simpele apps. Is het bruikbaar? Ja, prima. Maar stel niet meer eisen dan iTunes, wat surfen en wat p2p. Photoshoppen oid zit er echt niet in.

[quote:691f5a96ff="colpolyp"]Het aller-oudst wat ik heb zien draaien was 10.3 op een iMac G3 266 met 512 MB RAM. Is het snel? neen. Heb je Exposé? Neen..[/quote:691f5a96ff] Ik heb Exposé! :o Really do! Misschien ligt dat dan aan XPostFacto, want Exposé bolt trouwens leuk bij me en is heel leuk om mee te werken. Akkoord het loopt niet zo smooth als het moet, maar het werkt goed! Dat het wat hakkert vind ik niet erg uiteraard :-)

Heb zelf een "oude" B/W naar G4/500 gezet, OSX draait zeer soepel, maar hoe meer geheugen des te sneller en soepeler hij draait.

G4 Graphite 350 MHz-PCI Graphics, 380 MB intern, 2 x 40 GB Maxtor 7500 rpm.... 10.3.5

Werkt als een trein… alhoewel ik moet zeggen dat het met twee 10 GB WD/Maxtors (3500 rpm) niet echt liep…

Hoi gasten,

Heb van gisterenavond mijn G4tje terug en ik moet zeggen dat het een geweldig succes is.
OSX 3.5 erin, 512 mb intern geheugen en een extra harde schijf van 120 gig. Schijnt allemaal prima te werken.

Nu kan de bijscholing beginnen.

Hartelijk bedankt voor alle tips!

[quote:318e910a31="Zerk"]G4 Graphite 350 MHz-PCI Graphics, 380 MB intern, 2 x 40 GB Maxtor 7500 rpm.... 10.3.5 [/quote:318e910a31] @Zerk: Ik heb net zo'n G4 als jij thuis staan (512 MB intern; 80 GB HD itern). Draai nog op 9.2.2. Wou laatst Panther installeren van originele cd's. Opstarscherm OSX verschijnt en geef installatie aan. Mac herstart maar komt niet verder dan zwart scherm, blijft dus hangen en start niet op van cd. Van alles geprobeerd maar nix nop resultaat. Nou om lang verhaal kort te houden: Heb jij hier ook problemen mee gehad?