Kan ik wat met m'n M-audio FastTrack

Goeiendag iedereen,

Ik heb een vraagje…
Ik heb niet zo lang geleden een M-audio USB FastTrack gekocht om muziek op te nemen…
Ik speel in een rapgroep en heb geen midi ingangen nodig voor instrumenten maar wel Mic-ingangen.
Tot nu toe nemen we op met een sennheiser e835 en die fastTrack dus, maar kzou ook een tweede mic gaan aansluiten, namelijk een condensator om wat beter te gaan opnemen…
Ik heb zitten rondkijken en kwam uit op Bv: M-audio Buddy met fantoomvoedingen of dergelijke producten.
Nu is de vraag of ik de fastTrack nog kan gebruiken en dus Bv zo’n Buddy kan aansluiten op die FastTrack?
Of is het beter om gewoon een nieuwe interface te gaan kopen? Zoals de Nieuwe M-audio FastTrack Pro.
Kzou het wel zonde vinden om die FastTrak Usb niet meer te gebruiken, want hij is wel heel simpel te gebruiken en dan ben ik toch een heel pak geld kwijt…

Groeten,
Yella

Voor condensatormicro's heb je zowieso Phantompower nodig, dus je zal toch iets anders moeten kopen. Ik had zelf een Behringer MIC200 om mn condensatormicro aan te sluiten, maar vandaaruit ging dan nog een XLRkabel naar mn Fasttrack, om het geheel dan via USB met mn ibook te verbinden.

Waarom moet ik da iets anders kopen? Gewoon zo'n preamp of dergelijk materiaal volstaat dan toch om op de Fasttrack aan te sluiten, zonder een heel nieuwe innterface te kopen?

Ciao,
Yella

Heb je al zo'n fasttrack.? anders kun je voor 160 euro een mobile pre kopen.. zit wel preamp in en phantoom voeding.. erg fijn dingetje..

anders kun je voor 160 euro een mobile pre kopen.. zit wel preamp in en phantoom voeding.. erg fijn dingetje..

[quote:cbb7c72715="procemo"]anders kun je voor 160 euro een mobile pre kopen.. zit wel preamp in en phantoom voeding.. erg fijn dingetje..[/quote:cbb7c72715]

???
Juist daarom vraag ik of ik een preamp kan aansluiten op m’n fasttrack…
Dat is wel wat goedkoper dan 160 euro voor zo’n mobile Pre en die levert slechtere Bit-“kwaliteit” dan m’n fasttrack…

groeten,

Volgens mij is een pre-amp er alleen om microfoonsignaal te versterken en is fantoomvoeding heel wat anders. Dat laatste heb je nodig voor condensatormics (een soort van stroomvoorziening), voorzover ik alles een beetje begrepen heb.

[quote:c216a0af4c="vogel"]Volgens mij is een pre-amp er alleen om microfoonsignaal te versterken en is fantoomvoeding heel wat anders. Dat laatste heb je nodig voor condensatormics (een soort van stroomvoorziening), voorzover ik alles een beetje begrepen heb.[/quote:c216a0af4c]

Nee hoor…
Bv een behringer mic 200 preamp zoals plonsersd is wel met phantoomvoeding, mijn vraag was alleen of het mogelijk was om dat om m’n huidige fasttrack aan te sluiten, maar die behringer blijkt helemaal geen probleem te zijn volgens de audiowinkel.

groeten