Kan je een normale hardeschijf van een notebook in een ibook

hallo mensen,

ik wil een ibook aanschaffen met 10 gb hardisk vindt ik te weinig nou vraag ik me af als ik een nieuwe hardeschijf koop moet een speciaal zijn of is het de zelfde als een normale laptop met windows en nog een vraag die ibook g3 is 500 hmz met 2 usb’s ga ik voor mijn ipod video ruilen 30gv is dat een goeie deal…???

alvast bedankt

kijk eens op marktplaats.nl en tweedehandsmac.nl en kijk wat vraagprijzen zijn voor iPod video en De MacTop die jij wilt hebben.

Euhm, die iPod zou ik lekker houden hoor....

nou ik wil die ipod video ook weg is te groot en mijn ipod mini was stuk die is naar reperatie omdat ze hem niet kunnen maken krijg ik een nieuwe.......

Tip: punten en komma's zorgen er voor dat je posts veel beter leesbaar zijn... :wink:

waar wil je de iBook voor gaan gebruiken? Ik heb zelf zo'n g3 500 en ik kan je vertellen dat je er prima op kunt emailen, internetten en liedjes luisteren, maar films (divx) afspelen kun je vergeten. Zorg dus dat je heel precies bepaalt wat je ermee wil gaan doen want anders koop je een kat in de zak. Van de andere kant is zo'n iBook de nieuwprijs van een iPod video 30gig nog wel waard. Wat de betreft het vervangen van een harddisk in een iBook kan ik je vertellen dat je van goede huize moet komen en geen angst voor tientallen schroefjes moet hebben, want het is een hele klus. succes met de beslissing. En als laatste: Van een beetje interpunctie is nooit iemand slechter geworden. :wink:

Volledig mee eens. Het is af en toe dramatisch en schandalig hoe de nederlandse taal hier op schrift wordt verkracht!! :x

als ik me vergis zall k wel gecorigeerd worden, maar let op de grootte. volgens mij gold voor mijn ex ibookje (RIP) dat de schijf niet hoger dan 9 mm mocht zijn, en natuurlijk bedoeld voor laptops. dat ie niet met 10.000rpm gierend je voeding aan stukken trekt, ach ja, weet ik veel, ik heb immers nog nooit een harde schijf gewisseld.

iBook schijven mogen niet hoger zijn dan 9.5mm. Koop een 5400rpm Hitachi (5K100) of Seagate (5400.2 of .3). Die verbruiken weinig stroom (en produceren dus ook weinig warmte) en zijn sneller dan de 4200rpm schijfjes die standaard in de iBook zitten.

grtz bart

[quote:ae25338978="tarmac58"]als ik me vergis zall k wel gecorigeerd worden, maar let op de grootte. volgens mij gold voor mijn ex ibookje (RIP) dat de schijf niet hoger dan 9 mm mocht zijn, en natuurlijk bedoeld voor laptops. dat ie niet met 10.000rpm gierend je voeding aan stukken trekt, ach ja, weet ik veel, ik heb immers nog nooit een harde schijf gewisseld.[/quote:ae25338978]

Waar zijn die te koop? die 10.000 toeren notebook schijven???

Bekijk eerst de handleiding van de iBook voordat je eraan begint.

link

een makkelijke en goedkopere oplossing is om de 10gig er in te laten en een externe schijf te gebruiken. Het geld wat je bespaard kun je misschien extra ram voor kopen, dat kost tegenwoordig ook niet veel meer.