Kan je ergens achteraf zien wat je geinstalleerd hebt?..

Ik vroeg me af of er een programma is of dat je het ergens in je systeem kan zien om achteraf erachter te komen wat je nou precies bij een installatie van een programma of plugins geinstalleerd hebt en in welke mappen (en welke onderdelen vervangen zijn)...??

In de map Library/Receipts vind je ontvangstbewijzen voor de software die je hebt geïnstalleerd. Daar moet in principe de informatie staan die jij zoekt, maar ik heb het idee dat het daar een beetje versleuteld staat.

bij de standaard osx update kan je dat zien in systeemvoorkeuren, kan je ook log bekijken voor andere weet ik niet

(systeemvoorkeuren -> software-update -> Geinstalleerde updates )

//edit merk net dat dit niet echt is wat je vroeg

ik bedoel meer in detail, namelijk welke componenten er allemaal geinstalleerd zijn... tot in de subsubsub onderdelen.. if you know what I mean.. 8)

Install logs die programma's vaak ook op je HD zetten bevatten al die info.

Groet,
Job

[quote:7185ea850b="JobKuipers"]Install logs die programma's vaak ook op je HD zetten bevatten al die info.

Groet,
Job[/quote:7185ea850b]

niet altijd… is het mogelijk om dat wel elke keer te kunnen?, bijvoorbeeld mbv een programmatje…

Met het programmaatje DesInstaller kan je van pkg. installers terugzien wat er allemaal is geïnstalleerd. Is geen volledig antwoord op je vraag, maar kan je misschien een beetje helpen...

[quote:aef9322c00="Dinkum"]Met het programmaatje DesInstaller kan je van pkg. installers terugzien wat er allemaal is geïnstalleerd. Is geen volledig antwoord op je vraag, maar kan je misschien een beetje helpen...[/quote:aef9322c00]

pkgs heb je meestal alleen van iApps… apps van Apple zelf…
ik wil met name zien wat er wordt geinstalleerd bij andere 3rd party software…

met spotlight kan je al een hoop vinden ik keek bij hulpprogramma's > systeemprofiel > programma's en daar zie je alle programma's maar alleen waar ze staan en niet meer info

[quote:6f7a0d2acc="pbgerard"]met spotlight kan je al een hoop vinden ik keek bij hulpprogramma's > systeemprofiel > programma's en daar zie je alle programma's maar alleen waar ze staan en niet meer info[/quote:6f7a0d2acc]

spotlight is inderdaad fantastisch… 8)