Kan Je ipod 4g 40gb aansluiten op usb 1.1 of firewire 800

Hoi Ik zit nu te twijfelen of ik een 4g 40 gb met zo'n audiosetje koop of ipod photo photo heeft wel een betere accu... maar ik zit me opeens af te vragen gaat een 4g of photo wel op usb 1.1 en/of firewire 1394??? of heb je iets als een verloopstekkertje.. alvast hartleijk bedankt

ik bedoelde firewire 1394 niet 800 want dat kan in ieder geval sorry....

Ik zou zeggen kijk even bij apple.com daar staan vast wel de specs van de ipods .

de iPod kan juist niet op firewire 800 (1394b). Wel op firewire 400 (1394a). Bij firewire 400 kan hij met zowel 4 als 6 pins connector worden aangesloten. Het verschil is echter wel dat bij de 4 pins verbinding hij niet wordt opgeladen.

USB 1.0 en 2.0 kunnen bijde, maar USB 1.0 is tergend traag.

[quote:1d1e1b96eb="Hugo"]de iPod kan juist niet op firewire 800 (1394b). Wel op firewire 400 (1394a). Bij firewire 400 kan hij met zowel 4 als 6 pins connector worden aangesloten. Het verschil is echter wel dat bij de 4 pins verbinding hij niet wordt opgeladen.

USB 1.0 en 2.0 kunnen bijde, maar USB 1.0 is tergend traag.[/quote:1d1e1b96eb]
Mijn ervaring is dat een USB 1.0 redelijk gaat, snelheid kan natuurlijk veel beter. Ik merkte wel dat USB 1.0 op mijn iMac flatscreen op kantoor voor vastlopers of ‘freezes’ zorgde. Ik heb toen maar gauw nog een FW kabeltje gekocht en nooit meer een vastloper gehad.

dat komt omdat de USB controller zich gewoon verslikt in die berg data. Firewire is gewoon de way to go met de iPod, razendsnel, stabiel en geen packetloss mogelijk :)

oke bedankt maar nog een vraagje hoe weet je wat je voor firewire hebt ik doe de muziek dus op een windows (usb 1.1 he) en heb ook nog wel een powerbook hoor een lekkere 15 inch dus dah zit wel goed maar het is zo'n rotding van medion uit november?? 2001 zo'n witte kast met blauwe voorkant voor muziek downen en opslaan iemand ervaringen mee met deze compu's en ipods en misschien problemen??