kan je met idvd ook een cdrom maken voor in een dvd speler?

kan je met idvd ook een cdrom maken voor in een dvd speler?

neej dat kan niet...

waarom krijg ik dat prog dan op mijn ibook combodrive geinstalleerd, ik dacht dat apple overal goed over nadacht..

heb het wel eens gedaan nog in iDVD 4 om dan via crack te exporteren en te zorgen dat het minder als 700 mb was. Werkte opzich wel maar niet overal even goed, bij mij thuis werkte hij wel maar kreeg er wel eens klachten van mensen over dat het niet helemaal vlekkeloos werkte... :x

wat suf dat je hem bij jouwn ibook combo kreeg... Normaalgesproken zit het er niet bij

Je hebt behalve branden ook de optie om een diskimage te maken (iDvd5), die kan je dan overzetten op een andere mac, die wel dvdees kan branden.

Tuurlijk, als jij met je combo-iBook op een netwerkje zit kan je jou projecten centraal bewaren en eventueel branden op een andere computer of wat dan ook.

Als je DVD-speler mini-DVD's onderteunt: dan kan het. In iDVD maak je een image aan van de DVD. Is die image kleiner dan 650 mb, kun je deze gewoon branden met bijvoorbeeld Toast. Helaas zijn er weinig DVD-spelers die mini-DVD's (DVD's gebrand op een CD met een maximale grote van een CD) ondersteunen.

ik vraag me eigenlijk af van hoevaak je nou iets wil branden met idvd :? je kunt ook daarvoor bv. imovie gebruiken die we cd accepteerd...

Met iDvd maak je fraaie dvd-menu's en kun je je video voor Dvd comprimeren, wat veel tijd in beslag neemt. iDvd5 is een stuk verbeterd, en het is helemaal niet gek om het als onderdeel van iLife op de koop toe te krijgen ook al kun je niet direct dvdees branden.. Het branden zelf kost veel minder tijd; dus dan ga je met je kant en klare diskimage op je iBook even bij iemand langs die branden kan...

(iMovie is echt wat anders)

ik wilde het alleen gebruiken om iphoto slideshows op een cdtje te zetten dat ook in een reguliere dvd speler kan worden bekeken, een ander draadje wat dood bleef na mijn vraag of idvd ook gewone cds kan maken. ik vond zelf niet dat ik aan het crossposten was omdat het om een wezelijk andere vraag ging overigens.

mischien hebben jullie nog andere suggesties om dit te doen?

iDvd5 kan dus een dmg maken (save as diskimage) Met iDvd4 kan dat met een hack.

En met DiskUtility kan je van elke dmg -mits niet te groot- een cd branden.
Maar of dat cdeetje het gaat doen in je dvd speler?

(in ieder geval kun je een apple vriend er als nog een dvd van laten maken.)

Misschien moet je toch wel aan de externe dvd speler gaan geloven…

zo'n exterene dvd brander/speler zijn tegenwoorden niet zo supper duur meer... Maar wel erg omslachtig lijkt me als je eerst een dmg wilt maken enz enz enz

Het is eerder handig dan omslachtig. Je kunt zo'n diskimage testen voor het branden en je kunt er net zoveel dvdees van branden als je wilt op het moment dat het je uitkomt.