Kan lacie niet unmounten

Na mijn vorige probleem met mijn lacie heb ik er inmiddels weer een ander probleem bij. Met geen mogelijkheid kan ik mijn lacie fw800 drive unmounten. Opnieuw opstarten maakt niets uit, na de reboot is alleen finder actief.

Disk utility en disk warrior bieden geen uitkomst omdat ook die de drive niet kunnen unmounten.

Ik krijg de volgende error van disk utility:

Verifying volume “LaCie”
Verify volume failed with error Could not unmount disk

Schiet ik lekker veel mee op dus :wink: Wie helpt?

Kabel uit de poort trekken... Of zijn er ergens aparte drivers voor die schijven...? :?

Norton Antivirus? Kijk eens hier: [url]http://www.macfixit.com/article.php?story=2005080308015634[/url]

Succes
Uhu

[quote:d749dff8f1="Nikita"]Kabel uit de poort trekken... Of zijn er ergens aparte drivers voor die schijven...? :?[/quote:d749dff8f1]

Niet zo slim omdat dit de root op de disc kan beschadigen. Je kan de disc los van computer halen als je de computer uitzet… Maar dit is niet wat je wilt… Tenzij hij niet wil uitgaan dan kan je computer cold turkey uit doen. Ik zou je data van de LaCie proberen aftehalen en de schijf met disc warrior of disc utility op nieuwe formateren.

LaCie zijn niet zo best meer als vroeger… slechte kwaliteit controllers en goedkope HDs intern. Als de schijf moeilijk blijft doen terug ermee als je garantie hebt. Is een teken van meer ellende in de toekomst.

Er zit gewoon een oxford 911 chipset in dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt ;)

Ik heb een keer opnieuw opgestart zonder de lacie eraan vervolgens weer aangekoppeld en toen diskwarrior gedraaid en nu lijkt ie het weer goed te doen.