Kan .mac account niet activeren

De knoop door gehakt en nu met de huidige aanbieding een .mac account genomen.

Helaas kom ik bij het activeren vooralsnog niet verder dan de “credit card info” pagina! Heb allereerst geen credit card en wil het account ook niet automatisch verlengen, dus heb ik die aangevinkte optie weggehaald. Toch wordt ik steeds weer terug gestuurd naar deze pagina, omdat de gevraagde gegevens ontbreken. Zucht.

Iemand enig idee? De leverancier verwees me naar Apple feedback, maar voor ik hulp heb is m’n account al verlopen geloof ik.

Groet,

André.

En je denkt dat wij je beter kunnen helpen? Ik zou het toch maar gewoon proberen via [url]http://www.apple.com/support/dotmac/[/url]. Over het algemeen is de service van .Mac toch wel goed en vlot volgens mij. Binnen 48 uur krijg je een antwoord volgens die website.

Nee, ik plaats dit voor m'n lol. Het kon zijn dat iemand dit ook heeft meegemaakt en het kon omzeilen of iets dergelijks, maar het lijkt er op dat ik nog even geduld moet oefenen.

Gaat het over die 69 euro aanbieding? Die zie ik namelijk alleen bij de retail staan en niet bij de online versie.

/me heeft 'm overigens met education korting gekocht. Was maar 16 euro :slight_smile:

16 euro.. geen geld, kan helaas van zo'n aanbieding dromen :( Vind het een nog veel te dure service (99 dollar voor amerikanen en dan 99 EURO chargen voor nederlanders?!) al vind ik het wel een toffe service (misschien ooit ;-)

[quote:b4094f74b2="andrez"]De knoop door gehakt en nu met de huidige aanbieding een .mac account genomen.

Helaas kom ik bij het activeren vooralsnog niet verder dan de “credit card info” pagina! Heb allereerst geen credit card en wil het account ook niet automatisch verlengen, dus heb ik die aangevinkte optie weggehaald. Toch wordt ik steeds weer terug gestuurd naar deze pagina, omdat de gevraagde gegevens ontbreken. Zucht.

Iemand enig idee? De leverancier verwees me naar Apple feedback, maar voor ik hulp heb is m’n account al verlopen geloof ik.

Groet,

André.[/quote:b4094f74b2]

Als je een retailbox hebt gekocht via een dealer of bij de Apple Store, dan kun je .Mac activeren via de pagina www.mac.com/activate Zo heb ik dat ook gedaan en dat werkt gewoon. Je ziet dan een scherm waar je je activatiecode moet invoeren en je accountnaam. Daarna kom je in een volgend scherm waar je je naam enzo moet invullen. Ook stel je daar je account in. Als je met de hele procedure klaar bent kun je gebruikmaken van .Mac. Veel succes ermee.

Zijn hier *) te koop voor iets minder dan 60 euro. Wil ik evt. wel voor je kopen.

*)Thailand

@gbruit: Sawatdee khrab, sabaay dii mai?

@AlexdePalex: 16 euro? Waar heb je dat gekocht? In de Education Store zie ik niks…

In de education kost deze ondertussen weer 69 euro, maar heb 'm zelf voor 16 euro. Waarschijnlijk een foutje aangezien op de bestelbevestiging wel 69,-, maar op de factuur weer 16.

Mooi foutje dan :)Ik denk dat de fout weer hersteld is ;)

[quote="ISS"]@gbruit: Sawatdee khrab, sabaay dii mai?

./quote]

Sabaay dii, khrap. Leo khun la? Jin dii thii roetjak!

Heb ook een retailbox van .mac aangeschaft. Zit met het zelfde probleem. Hoor het graag wanneer er een oplossing is!

[quote:39241123b3="Rammpie"]Heb ook een retailbox van .mac aangeschaft. Zit met het zelfde probleem. Hoor het graag wanneer er een oplossing is![/quote:39241123b3]

Welk probleem?

Ik kreeg geen notificatie, maar bij deze alsnog even een antwoord op je mailtje, Rammpie. Toch fijn dat ik niet de uitzondering op de regel ben wat dit probleem betreft. Nog steeds de account niet kunnen activeren! Heb voor (veel) hetere vuren gestaan op computergebied, maar dat is inmiddels lang geleden. Gekmakend! Heb al 3 keer contact gehad via dotmacUK@euro.apple.com

Eerst werd het in verband gebracht met het proefabonnement wat ik heb gehad, zodat ik een andere wachtwoord/gebruikersnaam zou moeten invullen. Het vinkje bij de “renew” optie moet (natuurlijk) weg gehaald worden. Had dit allemaal al gedaan en veel meer dan dat, maar ik blijf terugestuurd worden naar die f…king credit card page.

In het laatste berichtje staat dat ik op de eerste pagina zou kunnen aangeven dat ik een activatiecode heb, maar die optie bestaat helemaal niet. Aan m’n Engels ligt het niet, maar veel verder kom ik niet via die helpdesk! Het volgende berichtje maar afwachten.

Groet,

André.

Goed, ik mag m'n .Mac account dan nog steeds niet kunnen activeren (grrrrr), maar heb wel de € 30.- terug gekregen i.v.m. de aktie. Dat ging als je via de Apple Store besteld had een stuk eenvoudiger, maar voor mij geldt doorgaans "waarom gemakkelijk doen als het moeilijk kan". Dus ging het, doordat ik bij Mail-a-Mac had besteld, gepaard met een kortingscoupon invullen, een streepjescode uitknippen en dat samen met het bewijs van aankoop verzenden naar Ierland.

Gisteren dan (toch enigszins tot mijn verbazing) deze indrukwekkende kortingscheque binnengekregen!

[img:ea2e8b53e8]http://img143.echo.cx/img143/7701/naamloos05sk.jpg[/img:ea2e8b53e8]

die aanbieding van 69 euro is nu niet meer?

Ik heb zelf ook (nog) geen creditcard, dus ik moet ook gewoon de doos bestellen… Nog 6 dagen totdat de account afloopt…

Toen ik de korting aanvroeg was ik al bijna te laat, dus ik neem aan van niet. Misschien via de Apple Store?

ow ok.. Ik was al op de site gaan kijken, maar daar stond het ook niet meer.. Ik dacht dat het een aanbieding was van een of andere shop ofzo..

Ik ben denk ik gewoon te laat…