Kan MacBook niet bereiken met VNC

Ik heb thuis een MacBook (early 2008) staan. Hier op m'n stage werk ik echter (helaas) op een Windows-bak. Toch wil ik sommige dingen op m'n MacBook doen. Daarom heb ik op m'n MacBook schermdeling aangezet. Op m'n router heb ik de ports voor VNC opengezet, en op m'n Windows-bak hier staat Real VNC Viewer.

Als ik hier m’n IP-adres intik, vraagt hij om een wachtwoord (dat is goed lijkt mij). Ik voer dat wachtwoord wat ik heb gekozen op m’n mac in en klik op OK. Op dat moment Komt er even een scherm tevoorschijn met de titel ‘PimBook’ (zo heet mijn computer thuis in het netwerk). Dit scherm verdwijnt alleen meteen weer en ik kan niet kijken.

Weet iemand hier hoe dat kan komen?

Bekijk je vnc instellingen (op de vnc viewer) zet kleur op 32bits. En resolutie moet niet aangepast worden. Er zijn meer dingen kijk ook even op google als het hiermee niet is gelukt.

Mac OS X draait niet op minder dan 32bits kleuren.

Thanx, het werkt nu. Al is het wel heel langzaam.

In ieder geval bedankt

Dat het langzaam werkt is niet zo heel vreemd, alle beeld informatie moet immers over een huis tuin en keuken verbinding verstuurd worden en dat gaat niet zo vlot.

Kun je niet gewoon je mac meenemen naar je werk? 8)

Dat kan wel... maar ten eerste: dan moet ik een tas meenemen, en aangezien ik met de bus moet, heb ik daar niet zo'n zin in. Ten tweede: dan moet ik als ik thuis kom weer alles aansluiten.

Maar ik snap wel dat het langzaam gaat, omdat we inderdaad maar een ‘huis-, tuin-, en keukenabo’ hebben. Maar ik zie een vriend van me wel eens remote-desktoppen van windows naar windows, en dat gaat een stuk sneller. Het duurt bij mij zo’n 10 seconden voordat een scherm herladen is.