Kan Mail niet openen!!!

L,s,..

Wie kan me helpen,…heb mail in dock staan, kan het aanklikken ,.maar
progamma opent helemaal niet!!!
Heb 10.3.4
Wat kan er aan de hand zijn?

dank ,..Contreras</p>

Heb je Mail misschien per ongeluk van de harde schijf verwijderd? Wanneer je dat doet blijft het icoon in de dock namelijk wel staan.

Je kunt proberen om je bevoegdheden te herstellen m.b.v. het schijfhulp programma. Meestal zijn dergelijke problemen (het niet openen van programma's of alleen een knipperend pictogram) hiermee opgelost.

Succes.

Staat er heel mss een vraagteken door het ikoon in de dock?

Heb je geprobeerd Mail te openen door het programma zelf te openen, ipv de alias in de dock? (Mail vind je in de map Applications)?

sc6

Het verplaatsen van het programma kan overigens ook dergelijke problemen veroorzaken.

Heb je misschien iets aan je (systeem) lettertypes gewijzigd voordat het begon? Mail.app en nog een paar andere programma's willen per se een aantal lettertypes beschikbaar hebben, anders stoppen ze nog voordat er een scherm te zien was. Ik weet zo even uit het hoofd niet meer welke, ik gok Helvetica of Helvetica Neue.

[quote:01534eae53="contreras"]L,s,..

Wie kan me helpen,…heb mail in dock staan, kan het aanklikken ,.maar
progamma opent helemaal niet!!!
Heb 10.3.4
Wat kan er aan de hand zijn?

dank ,..Contreras[/quote:01534eae53]

Ik neem aan dat er wel een klein zwart driehoekje zichtbaar is naast het icoontje van Mail in de dock? Wat wel wil helpen (en als het zo is, moet je het bij (of beter: vóór) elke herstart herhalen) is om de caches leeg te gooien (de inhoud, niet de mappen zelf).

Deze cache-bestanden bevinden zich in:

• Library -> Caches
  • en in Users -> JeAccountNaam -> Library -> Caches

Als je even herstart (herinloggen werkt ook, geloof ik…) terwijl de inhoud van deze twee mapjes leeg zijn, zal het waarschijnlijk wel lukken.

Ik heb dit probleem ook sinds ik ooit PHP en MySQL heb geinstalleerd. Blijkbaar ging het niet helemaal vlekkeloos. Ach, telkens even die mapjes leeggooien is zo’n werk niet, ik ben er aan gewend en doe het al maanden zo.