Kan met Synologie geen reservekopie maken

Al enkele dagen kan de NAS Synology geen reservekopie meer maken. Er wordt aangegeven dat dit is vanwege fout 19. Helaas heb ik er zo goed als geen verstand van. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zie onderstaande print.

Heb je dat bestand soms gewist ?

Welk bestand bedoel je>

Het bestand dat in de foutmelding staat (sparsebundle).

Nee hoor. Anders kon ik er ook geen printscreen van maken.

Die sparsebundle hoort op je mac te staan, (nog) niet op TM

Hij staat toch in Macbook Air en ook in TM of een koppe
iing hier naar toe.

Scherm­afbeelding 2022-12-07 om 18.18.42

Heb je al eens geprobeerd om de sparsebundle nog eens expliciet te ‘mounten’?

Dat doe je door er op te klikken in de Finder.

Zoals ik al eerder geschreven heb, ben ik een grote leek op het gebied van Synology. Wat bedoel je met explesief mouten? Ik kan ook proberen Volume 1 uit TM te verwijderen.

Als ik op dat bestand klik dan gebeurt er niets.

Volume-1 lijkt helemaal geen NAS (netwerk volume), maar een direct op de Mac aangesloten schijf. Waarom praat je dan over een Synology ?

Omdat de NAS (Synology( 2 vaste schijven heeft. Ik denk als Volume 1 vol is dat hij dan automatisch Volume 2 aktiveert, aar dat is gissen van mij. Het pad van Volume 1 is Netwerk > Robnas> Volume 1. Trouwens als ik in Finder Alt Ga klik en ga naar Verbind met server dan zie ik smd://Robnas.
Als ik nu nog een keer klik op Volume 1 en vervolgens op Macbook Air.sparsebundle dan krijg ik wel onderstaande melding.

Nu ben ol zover dat er een paar dagen een reservekopie gemaakt is in TM. In de kolom waarin ook Macboor Air en Macintish HD staat, staat nu ook Resrvekopieën van Macbook air. Als ik hierop klikzie ik meerdere mappen staan. Dat lijkt mij dus allemaal juist. Echter als ik op TM klik zie ik dat Nieuwste reservekopieeën op…in het grijs staan. Als ik vervolgens klik op Open instellingen TM dan zie ik dat de laatste reserekopie is gemaakt om 9:26u terwijl TM is ingesteld om elk uur een reservekopie te maken. Het is nu 15:10u, dus dat had TM al diverse keren moeten doen. Ergens wordt er iets geblokkeeerd, maar wat?

Het zou zomaar kunnen dat er nergens iets te kopiëren valt ?