Kan momenteel geen streams ontvangen via iTunes

Beste medeforumleden,

Sinds gisteren kan ik streams meer ontvangen via iTunes. Er kan überhaupt geen contact met de radiotuner voorziening tot stand gebracht worden.

Hoe is dat bij jullie? Ben benieuwd.

Groet,

andrez.

Zal het obstakel dan toch bij Planet liggen? Eigenaardig, want dan zou ik voor het overige toch ook last moeten hebben met inloggen en dat heb ik niet! Iemand :?

Ik kan ook niet inloggen bij iTunes tuner... ik zit bij wanadoo adsl.

M-Jay

Waarschijnlijk is het dan alleen een euvel voor bepaalde providers/servers. Morgen maar eens weer proberen.

Geen problemen bij xs4all-ADSL

Ook hier wanadoo-adsl en geen iTunes streams ... damnit :evil: Kan ik geen Radioio luisteren GVD :x Morgen even met andere verbinding testen ... will follow up

:x Hier werkt het ook niet meer, Planet/ADSL

Even een klacht richting Planet en Wanadoo dus!

Heb inmiddels uitgevonden dat het niet voor de hand ligt dat het een iTunes of provider probleem is, maar dat het waarschijnlijk te maken heeft met.......KPN's MxStream, waar ze een poortje hebben dichtgezet om.......een Windows virus tegen te houden!!!

In naam van iTunes, doe open de poort!

.....en ik las op de site van Planet dat ze daar poort 1080 dicht hebben getimmerd om spam tegen te gaan, kan dit er misschien ook iets mee te maken hebben :? :( :x

Bij mij doet zich het probleem ook voor, kan geen streaming audio meer ontvangen via iTunes. Ligt dus waarschijnlijk aan Planet.

[quote:eb36c87efe="Mac-ofiel"].....en ik las op de site van Planet dat ze daar poort 1080 dicht hebben getimmerd om spam tegen te gaan, kan dit er misschien ook iets mee te maken hebben :? :( :x[/quote:eb36c87efe]

Hey, als dat er mee te maken heeft, vraag ik me af of het dan alleen een probleem is voor mensen die zich voor dat gratis spam filter van Planet hebben opgegeven.

Ik heb die optie van het spam filter nu uitgezet, maar het duurt nog tot het eind van deze maand voordat dat effectief wordt, dus kan nu niet controleren of het daar iets mee te maken heeft.

Niet getreurd mensen. Via Shoutcast kun je alsnog inloggen bij je favoriete Internet zender(s)! http://www.shoutcast.com/

[quote:ba728dccfa="andrez"]Heb inmiddels uitgevonden dat het niet voor de hand ligt dat het een iTunes of provider probleem is, maar dat het waarschijnlijk te maken heeft met.......KPN's MxStream, waar ze een poortje hebben dichtgezet om.......een Windows virus tegen te houden!!!

In naam van iTunes, doe open de poort![/quote:ba728dccfa]

Ik heb ADSL via Demon (geen KPN maar BBNed) en ook geen streaming audio meer in iTunes…

[quote:80b02099f3="EagerB0bNerd"][quote:80b02099f3="andrez"]Heb inmiddels uitgevonden dat het niet voor de hand ligt dat het een iTunes of provider probleem is, maar dat het waarschijnlijk te maken heeft met.......KPN's MxStream, waar ze een poortje hebben dichtgezet om.......een Windows virus tegen te houden!!!

In naam van iTunes, doe open de poort![/quote:80b02099f3]

Ik heb ADSL via Demon (geen KPN maar BBNed) en ook geen streaming audio meer in iTunes…[/quote:80b02099f3]

Waar de oorzaak precies ligt, blijft dus onduidelijk.

Nou ja, ik kan in ieder geval weer naar m’n favoriete zender luisteren via Shoutcast. De link er naar toe, die in iTunes gemaakt wordt, laat ik (voorlopig) in de bibliotheek (library) staan. Via die plaats kan ik zo weer verbinding maken.

[quote:3fb06f816a]Waar de oorzaak precies ligt, blijft dus onduidelijk.

[/quote:3fb06f816a]

je zou een portscan kunnen doen, met je firewall uitgeschakeld.

bij www.GRC.com (Shields Up!) kun je een port scan doen voor “all service ports” Deze geeft poort voor poort aan of de poort open of gesloten is.
als je dan voor bepaalde poorten “gesloten” krijgt, weet je dat je ISP deze blokkeert.

trouwens “drie voor twaalf” (op www.vpro.nl) werkt bij mij ook niet meer, ondanks installeren van de laatste Flash plug-in…

Ook niet via een andere browser (IE)? Toen ik Pinkpop wilde volgen lukte dat niet of moeizaam via Safari en wel met IE in MacOS9!

Die suggestie laat ik voorlopig maar even rusten. Ben al tevreden dat ik weer verbonden ben!

ja, met IE lukt het wel.... kom ik daar nou nooit vanaf ?

[quote:b36cf5257d="EagerB0bNerd"]ja, met IE lukt het wel.... kom ik daar nou nooit vanaf ?[/quote:b36cf5257d]

Ik ben bang van niet, daar zorgt Microsoft wel voor.